Sfaturi

De când lucrez în domeniul cosmeticelor (ca vânzătoare, nu vă imaginați cine știe ce post de conducere într-o multinațională), observ că  multe dintre femei sunt foarte dezorientate și neinformate. Poate e din lipsa resurselor financiare, mi-am zis. Dar atunci cum se face că vin și cumpără produse care sunt scumpe, dar nu li se potrivesc? Că au auzit ele că e bună firma cutare.

Am avut o clientă care îmi povestea despre fondul de ten Infaillible de la L’Oreal, că nu a fost bun deloc. Am întrebat-o ce tip de ten are și mi-a răspuns că e uscat. Apoi i-am explicat că acel fond de ten se potrivește mai bine unui ten gras. pentru că e mai uscat, mai mat. Am avut și surprize cu cliente care nu voiau ojă Farmec pentru că e Farmec, fără niciun alt motiv. Degeaba i-am explicat că e o ojă bună și că merită încercată. Fiecare om e diferit, are toleranțe și intoleranțe, nu tot ce zic eu e bine, dar prefer să aud ”nu vreau cutare pentru că nu îmi place”, nu ”nu vreau pentru că 7 lei dai, 7 lei face”, asta fără să știi despre ce vorbești.

Eu prefer să discut cu clientele, să le intreb de tipul de piele, să cer anumite informații pentru a ști ce să le recomand. Prefer să le vând ceva mai ieftin și să le văd că peste o vreme revin și laudă produsul respectiv, decât să vând ceva scump și să nu le mai văd. Sau să revină cu păreri negative. Bineînțeles că scopul principal e să vând, dar trebuie să fiu atentă ce-cui, ca să fiu sigură ca toată lumea e mulțumită.

De aceea, m-am gândit să scriu câteva sfaturi pentru fete/femei, ca să își aleagă produsele potrivite nevoilor lor. Nu sunt multe, dar sper să ajute pe cineva. Oricum, multe fete știu deja, dar știu că sunt multe și cele care nu știu, văd asta destul de des.

Fondul de ten: fetelor, fondul de ten se alege asemănător cu nuanța pielii, nu mai închis, nu mai deschis. Fondul de ten mai închis nu o să vă acopere acneea, pentru asta s-au inventat corectoarele! Nu o să reușiti decât să arătați ca niște paiațe. Știu că vreți să păreți bronzate sau să vă acoperiți defectele, dar asta nu e o soluție! La polul opus, am întâlnit femei cu tenul foarte închis la culoare care au cumpărat cea mai deschisă nuanță de fond de ten (pe care nici eu, blonduță și cu tenul alb-roz nu aș folosi-o!). Nu o să arătați ca niște gheișe, chiar nu!

Am întâlnit și femei pe care când le-am întrebat pentru ce tip de ten… au răspuns prompt: ”Al meu!”. Nu zău, și eu care credeam că vrei să mă cadorisești pe mine. Informați-vă înainte să mergeți la cumpărături, iar dacă nu aveți cum, măcar colaborați cu vânzătoarea, e interesul ei să vă vândă ceva care să vă placă.

Țineți minte, nu tot ce e scump e bun și ce e ieftin, e prost. Ați fi surprinse să vedeți că niște lucruri cărora nu le-ați fi dat nicio șansă, pot face lucruri extraordinare.

Vopseaua de păr: fiți conștiente că vopseaua de păr nu o să vă iasă exact ca pe cutie sau pe catalog (în orice caz, orientați-vă după catalog mai repede). Mai ales acasă. De multe ori nu iese nici la salon, dar asta e altă discuție. Din nou, colaborați! Pe un păr alb nu o să vă iasă șatenul ăla superb din reclame, cum nici pe un păr negru vopsit nu o să vă iasă niciodată, niciodată, nici măcar o dată blondul ăla angelic!

Poate ați fi surprinse, dar încă sunt femei care nu știu lucrurile astea! Și nu sunt de condamnat, cosmeticele și înfrumusețarea nu sunt pe primul loc pentru toată lumea. De aceea trebuiesc sfătuite.

Eu învăț și dau mai departe ce am învățat pe cazuri reale, întreb, aflu și sfătuiesc la rândul meu pe alții. Nu las clienții să plece fără să le spun ce știu și eu despre produsul pe care l-au cumpărat.

A, și dacă nu găsiți ce căutați, nu vă rățoiți la săraca fată… nu e ea vinovată cu nimic ca nu are in magazin ce vă doriți. :))

Și cu asta închei, sper că am fost de ajutor cuiva. Vă pup!

 

 

4 gânduri despre “Sfaturi

  1. Eu eram in Sephora si ma invarteam pe-acolo (nici nu mai stiu ce cautam) si o doamna foarte plina de ea se duce la vanzatoare si ii spune ca ar dori un rimel mai bun. Vanzatoarea ii spune „haideti aici sa va arat noua mascara de la nu stiu ce firma…” iar doamna care se comporta de parca tot universul gravita in jurul ei i-a raspuns: „nu vreau mascara, vreau rimel”….
    E multa lume care cumpara chestii numai pentru ca are bani si pentru ca asa face si restul lumii…

    • Buna, Diana!
      He he, crezi ca nu cunosc situatii de genul asta? Chiar imi amintesc una, dar pe dos. O doamna voia nu stiu ce, nu mai tin minte. I-am zis ca am si la Rimmel chestia respectiva, la care ea imi raspunde agitata: „Vreau cutare, nu rimel!”. S-a linistit cand i-am explicat ca asta e firma, nu produsul. :)) Se mai intampla. Chiar azi am avut niste experiente aiurea, dar m-am obisnuit deja. 😀

    • :)) Maro inchiiiiis! 😀
      Si eu tot aaaaaalb roz am tenul. 😀 Prima sau a doua nuanta de la ORICE fdt. :)) Chiar saptamana trecuta parca am avut o clienta cu tenul ca al meu si si-a luat o mazga maronie de m-a lasat masca. :))

Lasă un răspuns

