Leapșa cu cărți

Salut!

Pentru că e duminică seara… noaptea… am zis să mă ocup de o leapșă care circulă mai nou prin blogosferă. Am văzut-o la cele două Diane pe care le citesc (de fapt, două dintre cele 3 Diane :D) și cum sunt pasionată de cărți, vreaaaau să răspund și eu la întrebări. 🙂

1. Prima amintire cu mine citind.

La vremea mea am fost un copil precoce, când am mers la școală deja știam să scriu și să citesc. Țin minte că doamna învățătoare s-a mirat de mine pentru că în prima zi sau primele zile le-am citit orarul colegilor. 🙂 Am fost o ciudățenie, mai ales că sunt și stângace. Și pe vremea mea de obicei se chinuiau copiii care făceau asta, de parcă cine știe ce handicap ar fi. Mă consider norocoasă, pentru că părinților mei li s-a părut interesant și prima regulă pentru învățătoare a fost să mă lase să scriu cum vreau eu, că doar contează ce am în cap, nu cu ce mână scriu. Și asa fuse. 🙂

Îmi amintesc niște faze haioase din copilărie, când mă chinuiam eu să citesc. Erau cărticelele acelea pătrate și subțirele, cu Mikey Mouse și altele. Era într-una cu Mickey Mouse (varianta Prinț și Cerșetor) cuvântul ”cârnăciori” iar astigmatismul meu m-a făcut să citesc ”cârmăciori”. Iar ”Caprele Irinucăi” erau ”Caprele Inucări”. 😀

2. Prima carte pe care am citit-o si recitit-o.

Am nenorocit, am rupt, am pătat ”În casa bunicilor” de Ionel Teodoreanu. Pe bune, a fost genială! Chiar anul ăsta am recitit-o cu același drag cu care am făcut-o în copilărie. 🙂

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui sa o citeasca.

Mai contează? Să citească, orice. Dar să citească. Hai să menționez din nou ”În casa bunicilor”, poate și ”Amintiri din copilărie” (deși nu am reușit să o citesc până la capăt).

4. Locul meu preferat de citit.

Când eram mică citeam la toaletă. Yuch, știu. Dar mulți fac asta. La școală, eu eram dubioasa aia care era cu cărțile după ea și citea în pauze sau pe sub bancă în orele mai puțin interesante. Azi citesc la muncă, e singurul loc unde pot. Acasă nu am timp.

5. Accesorii obligatorii in timpul lecturii.

De obicei cartea. :))

6. Numarul cartilor de pe lista mea de lectura viitoare.

Sunt câteva, dar nu am atâția bani să le cumpăr pe toate. :)) Vreau ceva cu indieni, plus încă vreo câteva din cele ”clasice”… gen cele pe care trebuia să le fi citit demult. 🙂

7. Ultima carte pe care am primit-o sau cumparat-o.

Tocmai am primit o comandă de pe elefant, cu ”Salvează-mă” De Guillaume Musso si ”Mândrie și prejudecată” de Jane Austen. ”Salvează-mă” deja e citită pe jumătate, e o carte ușoară, captivantă, dar cam dubioasă, cu fantome, reîncarnări, destin și altele.

8. O carte care mi-a schimbat viata intr-un fel.

”Harry Potter”. Știu, sunt ciudată. Nu pot spune că mi-a schimbat viața, dar e probabil cartea care a avut cel mai mare impact asupra mea. Detalii puțin mai jos. 🙂

9. O carte care imi place dar care pare sa nu placa nimanui.

”Harry Potter” din nou. Am iubit din suflet cartea (cărțile) asta, deși atunci nimănui nu îi plăcea. Purtam cărțile la școală, le citeam în ore, când am terminat volumul doi țin minte că am plâns o zi întreagă, iar când îmi amintesc cât am plâns, aș plânge din nou. Atunci nu apăruseră decât 5 volume, mi-era groază de ziua când se vor fi terminat toate și nu o să mai am ce citi. Abia după câțiva ani au apărut celelalte două volume, iar după ce l-am citit pe ultimul iar am suferit teribil.

Țin minte că toată lumea făcea mișto de mine. 🙂 Că alea-s cărți pentru copii, că nu știu ce, bla bla, bla, bullshit. Măcar eu citeam ceva, nu ca ei care frecau menta de pomană. 🙂 Și atât de mândră sunt când îmi amintesc că am reușit să îl conving pe cel mai șmecheraș băiat din clasă să le citească. Și, ghici ce! I-au plăcut! Devenise ca mine, citea pe sub bancă în ora de română. :))

10. O carte care nu-mi place, dar care pare sa placa tuturor.

Jules Verne – orice. Nu pot. NU POT! Și cică pe-alea le citesc adolescenții. Ce adolescenți frate, că parcă nenea ăla a scris în chineză, nu înțeleg nimic. Mi se par greoaie. Prea multe detalii, prea multă descriere, acțiune ioc.

11. O carte care ma intimideaza.

Cred că nu mă mai intimidează nimic la ora actuală (în materie de cărți)… pot spune doar că nu mi-ar plăcea să citesc un anume tip de cărți. Cum ar fi cele polițiste.

12. Trei dintre scriitorii mei preferati.

Cella Serghi (una am citit și bună), Mihai Eminescu (eram înnebunită după poeziile sale, prin a 8a) și evident, J.K. Rowling. 🙂

Cam atât. Aș fi vrut vreo sută de întrebări. :))

Cine dorește, cine poftește, e invitat(ă) să preia leapșa sau să răspundă la întrebări aici. Hai, știu că vă place să citiți! 🙂

9 gânduri despre “Leapșa cu cărți

  1. Raspund dăcât la prima si partial la a 2-a intrebare: Prima amintire cu mine citind si prima carte citita a fost o bucatica de carticica de marimea unui carnet de note. Carte se numea „Mateiaș gâscarul” Nu ma intreba despre ce era vorba in ea ca nu mai am nici cea mai vaga idee. Si apropo, varsta: 5 ani 😛

  2. Pe aceeasi nota la Harry Potter. 🙂 Absolut! Cartea copilariei si adolescentei mele tarzii!:)) Eu una sunt die hard bookaholic si citesc cu drag si spor ce imi cade in mana dar trebuie sa recunosc ca la Jules Verne nici eu nu am cazut pe spate. Am citit multe carti de-ale lui dar erau mai degraba pe gustul tatei si al celei mai bune prietene care era un mare tomboy. Cred ca de fapt subiectul nu ma atragea. Eu cu d-astea „exacte”, calatorii, stiinta si tehnica nu ma inteleg. Am gena visatorului in vene!:))

Lasă un răspuns

