Vis ochit, cu Toyota împlinit

– Pleci după tortul ăla? Se face 7 și tu nici gata nu ești, nici tortul nu l-ai adus. O să vină fetele și tu ești dusă hai-hui.
– Daaaa, mamițo, plec. Plec… nu plec. E frig.
– Ieși odată!
Am plecat. Un etaj, două, trei. De ce a trebuit să mă nasc în noiembrie? De ce în fiecare an e înghețat pe jos de ziua mea? De ce nu m-am născut vara, să îmi fac și eu ziua la terasă? De-aia.
În fața blocului, o bomboană de mașină verde, o Toyota Aygo elegantă, dulce ca pentru o fată frumoasă ca mine. Sigur boierii ăia de la 5 iar și-au schimbat mașina. Pițipoanca aia de fie-sa le schimbă ca pe cercei. Am citit pe net că e cea mai nouă lansare în domeniul auto și ăștia deja o au în fața blocului… distracție la ei. Revin: și noi de ce avem o troacă de 15 ani?
Păi nu îmi iau eu mă carnetul săptâmana viitoare? Ete și dacă îl iau, ce o să conduc? Dezmembrata familiei, pupată de rugină.

 …

– Tată, glumești, nu?

– Nu.

– Cum nu? Faci mișto de mine! O Toyota! Și nu orice Toyota! Noul Aygo!

– Uite cheile!

– Vai, mor! Sărumâna! Nu îmi vine să cred! N-am cuvinte. N-am. Am văzut mai devreme mașina și am crezut că și-a schimbat pițifușca aia iar mașina. Vai de capul meu, ce bomboană de mașinuțăăăăăăăă!

… peste o lună.

– Alo? În jumătate de oră ești gata. Trec să te iau. Mergem la mare.

– Mergem la ce? Femeie, ai înnebunit? E iarna, e șapte dimineața, ce să facem la mare?

– Am jurat că primul drum pe care îl fac după ce iau permisul e la mare. Deci mergem la Eforie. Tu ai mai fost cu mașina, mă ghidezi cumva. Merg cu 20 la oră pe autostradă și tot merg. Vii cu mine sau merg singură?

Eforia… pustie. Adică pustie-pustie. Mai nimeni pe stradă. Colo și colo câte un rebegit de frig, cu sacoșele pline de cumpărăturile zilnice. Dar ce-mi pasă? Eu sunt în mașinuța mea, la căldurică. Nu duc dorul soarelui. Și așa mi-a dat de furcă în august. Vreau doar să o văd pe EA! Iau străduțele cunoscute la rând, Tisei, Republicii, Brizei, să intru în „atmosfera litoralului”. Ce mai contează că stă să ningă? Eu sunt aici. Aici! Dumnezeule, de ani de zile visez să ajung aici iarna! În cele din urmă cobor din mașină și ajung pe faleză. Cobor pe plajă pe la Debarcader și îmi afund bocancii în nisip. Îmi vine să plâng de ciudă că nu pot să îmi afund picioarele goale în nisipul ăsta fin și mult iubit. Marea mugește tristă, se zbate, se lovește disperată de dig… și totuși parcă plânge și ea odată cu mine de bucuria reîntâlnirii. O iubesc, aș vrea să o iau în brațe, să mă dezbrac în costum de baie și să o las să mă legene, să mă mângâie… exact ca astă-vară. Dar a început să ningă. Fulgi mari. Dansez printre ei ca atunci când m-a prins ploaia pe plajă… și era vară… cald… curcubeu…

Ne-am despărțit cu greu, dar trebuia să ajung acasă în aceeași zi. I-am promis că de acum o să ne vedem mai des, acum că am buburuza cu roți. Cum poate o mașinuță să reunească două „prietene” bune! Cum poate să împlinească visuri!

… peste o jumătate de an.

– Alo? E 1 noaptea, bă, ce e?

– Bă! Îți faci bagajul până mâine. Mergem la meci.

– Meci?

– Barcelona.

– Vin ăia în București? Da’ nu puteai să îmi spui mâine?

– București? Glumești? În Barcelona, la ei acasă. Ascultă la mine: de acum motto-ul meu e „Go fun yourself!”

– Nu că tu nu ești zdravănă.

– Sunt, nu sunt, eu fără autograf de la Neymar nu mă întorc. În dinți îl aduc. La 8 ești gata. Vin să te iau.

„Eu quero tchu… eu quero tcha…”  – alarma telefonului. E 8 și jumătate. Abia mă dezmeticesc… am 25 de ani și a fost doar un vis. Dar ce vis!!! Mda… mă îmbrac și plec la muncă. Poate anul ăsta primesc mașinuța aia. O fi ceva și cu visele astea!

Sursa versului de mai sus:

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2014.

2 gânduri despre “Vis ochit, cu Toyota împlinit

Lasă un răspuns

