De la visuri la realizări, printr-o cusătură dublă

Totul începe ca în orice poveste, dar fără „a fost odată”. Nu, nu a fost odată. Încă mai e. Este vorba despre o fetiță ce visează cu ochii deschiși la un viitor glorios și strălucitor. De obicei, fetițele visează să devină doctorițe, dar fetita noastră vrea altceva. Fetița noastră se visează creatoare de modă. Se uită săptămânal la Ceaiul de la ora 5 de pe TVR și o admiră pe Zina Dumitrescu.

Începe prin a desena rochițe frumoase, apoi le croiește și le coase cu mânuțele ei mici, îmbrăcând astfel păpușile. Țineți minte păpușile Cindy, îmbrăcate cu acele rochițe scurte, mulate în partea superioară și bufante în jos, cu o „zgardă” prinsă de gât, nu?

Ei bine, de ce nu pot purta acele păpuși pantalonași? Sau rochițe de prințesă? Sau costume de baie? De ce trebuie să fie îmbrăcate în „uniformă”? Fetița noastră le-a aranjat pe toate.
Crescând, fetița și-a creat caiete întregi cu schițe… „Casa de modă”. Ba chiar s-a înscris și la un curs de croitorie unde după multe încercări a învățat să coasă la mașina de cusut și și-a făcut un șorțulet alb de bucătărie. Cu volănașe și buzunărel. Mai întâi a învățat componentele mașinii de cusut, a învățat să monteze mosorul, a învățat că trebuie folosită cu grijă mașina, a reușit să apese pedala atât de tare încât a căutat piciorușul mașinii de cusut prin toată încăperea o vreme. Dar a început cu mașina de cusut clasică. Cea care nu funcționează cu curent electric. Era atât de greoaie, cosea atât de încet și a fost o fericire imensă când a fost „promovată” la mașina de cusut electrică.

Într-o vară, un dor nebun de mare a cuprins-o și crezând că dacă va avea un costum de baie, părinții o vor duce la mare, l-a creat singurică. A luat niște bucăți de material vechi și a început să croiască, să măsoare, să coasă și încet-încet, după multe ore petrecute pe balcon, cu gândul la plajă… din mânuțele ei a ieșit un frumos costum de baie din două piese. Prietenele au lăudat-o, mama a lăudat-o și chiar a fost vorba la un moment dat să îi cumpere o mașină de cusut. Vorba… a rămas doar vorbă.

Fetița aceea sunt eu. Eu am crescut cu gândul la hăinuțe făcute de mine. Dar cum să le fac, să le cos de mână? Oricât aș vrea, păpușă nu sunt și nu pot purta haine însăilate doar. Dacă vreau să îmi împlinesc un vis din copilărie, am nevoie musai de o mașină de cusut.

cusut2

*sursă foto: MarketOnline

Și alte nevoi mă împing spre a-mi crea propriile haine. Orele pierdute prin magazine, teancurile de haine înzorzonate sau nepotrivite măsurilor și gusturilor mele. Dorința de a nu fi îmbrăcată ca jumătate din oraș. Dorința de a avea ceva simplu pe mine, ceva ce pot să accesorizez după bunul plac.

Visul rămâne vis, momentan neîmplinit, dar ceea ce am reușit să realizez până acum este tricotatul. Tricotez. Chiar frumos, aș putea spune. M-am gândit chiar să lucrez și pentru alte persoane, să îmi vând hăinuțele. Dar m-am lovit de aceeași barieră: am nevoie de o mașină de cusut. Da, și tricotajele se cos la mașină pentru a avea un aspect mai profi. Pentru a arăta bine și pentru a fi frumos finisate.

20150306_205932~2

Uite cum din croitorașul cel viteaz m-am transformat în zâna andreluță, dar nevoia rămâne aceeași.
Să bat pasul pe loc, sau să iau atitudine?

Eu zic că vreau să fac ceva, că visurile nu se împlinesc de la sine și nu are să-mi pice din Cer vreo șmecherie care să mă ajute să îmi surfilez puloverele și fularele și de ce nu, câte o fustiță simpatică de primăvară.

Am început să caut pe internet un magazin de electrocasnice. Am găsit aici produse interesante și am pus deja ochii pe un model Brother. Nu îmi rămâne decât să trimit comanda, să îmi aștept produsul și să mă bucur de el. Transportul e gratis și primesc garanție. Mai vreau ceva? Nu, e perfect așa.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2015.

2 gânduri despre “De la visuri la realizări, printr-o cusătură dublă

Lasă un răspuns

