Nu irosim energie, nu irosim bani

„Când mi-am cumpărat apartamentul în care mi-am deschis un birou de consultanță, am căutat o clădire nouă, modernă, izolată termic pentru că sunt cel mai friguros om din lume. Serios, până la 25 de grade tremur cu puloverul pe mine. Dincolo de 25 de grade, până pe la 35, pot să stau liniștită într-un tricou, iar dincolo de 35 e chiar confortabil, pot sa port un maiou.

Ei bine, ziceam de apartament. Am căutat un apartament confortabil, spațios și bine izolat pentru a-mi fi bine în propria-mi casă.

Timpul a trecut, am terminat de plătit creditul mult mai repede decât am prevăzut, iar acum vreau să vând apartamentul pentru a cumpăra un spațiu mai mare pentru firma mea.

Pentru a reuși să vând cât mai rapid, am nevoie de anumite acte, inclusiv un certificat energetic (obligatoriu, începând cu 19 iulie 2013).

pret-certificat-energetic-300x234*sursa: avizez.ro

Ce e certificatul energetic? Nici eu nu știam până de curând. Este vorba despre un certificat care atestă performanța energetică a clădirilor. În funcție de consumul de energie, cladirile se împart în 7 categorii, de la clasa A la clasa G. E normal să ne dorim cu toții clasa A, doar nu suntem masochiști să ne placă tremuratul în propria casă iarna.

Noi, cei care am crescut fără blocuri izolate și fără termopane știm mai bine cum e să sufle vântul pe sub plapumă.

Acum că au apărut atât de multe lucruri și lucrări care ne pot îmbunătăți traiul, e perfect normal să nu ne mai mulțumim cu bca-ul gol și tocurile de lemn scorojit.

De aceea am fost prevăzătoare și când am cumpărat apartamentul, asta am căutat în primul rând. Acum, că vreau să îl vând, a fost nevoie de certificatul energetic. Totul a fost rapid și simplu, după ce am contactat o firmă ce se ocupă cu așa ceva, am avut nevoie doar de o vizită a experților (pentru a strânge informațiile necesare) și a doua zi am avut certificatul în mâini. Prețul nu a fost mare și am avut siguranța că cei ce s-au ocupat de întocmirea certificatului de performanță energetică sunt profesioniști, ingineri cu experiență în domeniu.

Evident, când voi cumpăra o casă nouă, voi alege o clădire clasa A din punct de vedere al performanțelor energetice. Voi cere și o termografie, să fiu eu sigură că nu există pierderi de energie, nu există conducte înfundate și nici pericolul de a-și face apariția mucegaiul. Pentru că vreau ca în căminul meu să mă simt bine. Să mă simt cu adevărat acasă. Și fie vorba între noi… și pentru a plăti facturi mai mici. Nu irosim energie, nu irosim bani. Banii nu cresc în pom, oricât de visători am fi.

 

În orice caz, dacă găsesc o casă așa cum îmi doresc, vă țin la curent, da?”

Articolul a fost scris pentru Spring SuperBlog 2015.

4 gânduri despre “Nu irosim energie, nu irosim bani

  1. Foarte interesant articolul, habar n-aveam de certificatele energetice. Unde stau acum e foarte cald, chiar fără să dau drumul la căldură. Dar îmi amintesc cât dârdâiam în anii trecuți dimineața, mai ales în România. Ah, amintiri. :))

    • Nici eu nu stiam. Ma bucur ca am avut ocazia sa aflu. Asta e bine la concursurile astea, esti un pic fortat sa te documentezi si in alte domenii. 😀
      Da, nu pot sa uit cand peste plapuma aia mare, cum se faceau pe vremuri, puneam si o patura sa ne incalzim. Acum basca noastra si patru bani, e centraluta, adica apicuta calda si caldurica la discretie. Bașca izolatia termica pe afara. Se simte diferenta intr-un mare fel.

Lasă un răspuns

