Viața noastră și o cană de cafea

Îmi dădeam seama că s-a luminat afară, dar era atât de înnorat și ploaia lovea geamul cu o asemenea putere, iar eu eram atât de adormită încât nu voiam să deschid ochii. Printre genele adormite îl vedeam rotindu-se prin cameră și îmi era atât de drag cum se dădea mereu peste cap să îmi facă toate poftele… nu se supăra niciodată oricât de nesuferită și capricioasă aș fi fost.

Deodată a dispărut pe ușă. Oare unde a plecat? Ce i-o fi venit? Până să mă dezmeticesc, a revenit, plouat leoarcă. M-am prefăcut că dorm, îmi plăcea să mă uit la el când credea că nu îl văd.

Se simțea aromă de cafea și biscuiti cu vanilie.

– Știu că nu dormi, te simt după cum respiri. Hai, trezește-te, am luat ceva bun.
Deschid ochii și pe măsuță văd două pahare de plastic pline cu cafea cu multă spumă de lapte și da, am avut dreptate. Mulți biscuiți cu vanilie. Îl vedeam că se tot foia, părea gânditor și ciudat. Am zis că mi se pare. Dar totuși, parcă nu. A vărsat din cafea, a scăpat doi biscuiți pe jos… ceva se întâmpla cu el. Îl văd că trage aer în piept și ia o mutră serioasă.

– Trebuie să discutăm.
Olele, ce-am mai făcut și de data asta?
– Ă. Despre?
– Despre noi. Nu mai merge, pur și simplu nu mai merge!
Palpitații, palpitații… cum nu mai merge?
– Ce nu mai merge? Adică tu vrei să spui că…
– Vreau să spun că mi-aș dori să ne bem cafeaua împreună în fiecare dimineață. Pentru totdeauna.
Am început să tremur. Mi-au dat lacrimile. Nu vrea să spună că… ci că! O, Doamne! Să nu mă panichez, să nu ma panichez. Hai să fac o glumă. Bună, proastă, glumă să fie.
– Doar dacă îmi promiți că vom bea cafeaua aia în niște căni calumea, sunt sătulă de păhărele de plastic.
– Îți promit că îți iau cele mai frumoase căni din lume. Îți umplu bucătăria cu căni colorate. Cu văcuțe roz, cu pisici verzi, îți fac cană cu Pitu dacă vrei. Îți promit că fac eu cafeaua toate cele… un milion patru sute optzeci și șapte de dimineți care ne-au mai rămas.

Asa a inceput povestea noastră. Într-o dimineață ploioasă și întunecată. Cu o glumă despre căni.

Mi-a promis că îmi umple bucătăria cu căni colorate… și s-a ținut de cuvânt. Iată-ne în fața calculatorului căutând primele cănuțe vesele pentru bucătăria NOASTRĂ. Am răscolit internetul zile întregi până am găsit magazinul de căni perfect, cu cănile perfecte. Dumnezeule, câte modele!

– Iu… pentru că tu ai propus nebunia asta cu cănile, hai să alegem prima cană pentru tine. Uite, asta cu calculatoare și alte nebunii. Că m-ai zăpăcit cu detaliile tale tehnice.

cana-pentru-it-isti-sgKDp

– Și pentru mine… uite cu văcuțe. Nu sunt ele roz, dar tot sunt frumoase. Poooot să o pun în coș? Pot pot poooot?

cana-vacuta-e-pe-camp-akAUv

– Dacă ți-am promis, ți-am promis. Deci poți.

– Iu, dar eu nu pot să beau atâta cafea, să știi. Uite, are 320 de mililitri. Mie mi-o faci cu mult lapte. Trei sferturi, așa.

– Fac, ce să mai zic…

-Iu! Iuuuu! Mor. Leșin. Minioni, iuuuub! Și sunt două căni croșetate! A mea cu doi ochi, a ta doar cu unul. Le luăm? Pwetty pleaaaase!

set-cu-minioni-Q3VnP

Leee luăm și pe astea!

– Și din astea cu inimioare luăm două. Nu, 3.

– De ce 3?

– Pentru că e atât de frumoasă încât îmi e frică să nu se spargă una. Să avem de rezervă. Una mie, una ție și una lui moș Ilie, cum ar veni.

cana-declaratie-de-dragoste-noNIh

– Zi mai degrabă că ai de gând să dai cu ea după mine când te enervezi.

– Hai lasă tu așa cum am zis eu. Luăm 3 și punct.

– Luăm 3, cum zici tu.

– Auzi mă iub… dar mi-ai zis de o cănuță cu Pitu. Uite că se pot personaliza cănuțele tot aici! Pooot să îmi personalizez o cănuță cu Pitu?

– Bine, hai să alegem o poză frumoasă cu Pitu.

11407160_989956777701453_3198422708420715269_n

Și uite așa, la început de drum împreună, ca soț și soție, ne-au fost alături câteva cănuțe colorate și amintirea unei dimineți cu ploaie. Și nu, nu am spart nicio cană până acum.

Articol scris pentru SuperBlog 2015

Un gând despre “Viața noastră și o cană de cafea

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 10. Fericirea într-o cană

Lasă un răspuns

