În competiție cu Toni Delaco

„Eram de 4 ore la serviciu, am șters praful în jumătate de magazin, am aranjat marfa care nu era la locul ei, am mâncat, am citit câteva pagini, am vorbit pe chat, am sunat-o de două ori pe mama, dar nimeni nu a intrat. Nici măcar să se uite, nu mai zic să și cumpere.

Nu mi-a trecut prin cap să ies până la ușă să văd dacă măcar pe stradă e lume.
Hai să văd totuși, poate au intrat toți în perioada de hibernare.
Când, ce-mi văd ochii? Ditamai caravana Delaco parcată la 5 metri de magazin, cu Toni și Toni Junior cu tot! Și în jurul lor, puhoi de cucoane!
„Aloo, boss, păi ce facem aici?” – m-am gândit.
M-am apropiat de ei și am tras cu urechea.
Toni tocmai o cucerea pe clienta mea preferată.

– Crema de brânză Delaco e mai fină decât cel mai fin parfum franțuzesc!

Ea se uită la el încântată și mai comandă 4 cutii…
Eee, până aici! Cum adică decât cel mai fin parfum franțuzesc? Cel mai fin parfum franțuzesc e Lavi și de Lavi nu se ia nimeni. Și nici nu îmi fură nimeni clienții…

Lângă el, cu un aer șarmant, Toni Junior încerca să convingă două fetițe blonde, gemene, care au tras-o pe mămica lor până aproape de caravană.
– Pufoasa Delaco e mai pufoasă ca părul Elsei din Frozen, mai sublimă decât orice melodie cântată de Violetta…
Pac, încă vreo câteva cutii vândute!

Se îngroașă gluma. Oamenii au vorbele la ei. Femeile sunt total fermecate de cuvintele lor… auzi la ei, că „brânza Delaco e pufoasă ca parul lor după ce se vopsesc cu cea mai delicată vopsea făcută din cele mai delicate uleiuri din flori”. Ei poftim, cum să mă lupt cu așa ceva?
Mă apropii și mai mult. Toni mă observă.

– Domnișoară, veniți să gustați crema de brânză pufoasă! Catifelată ca rujul dumneavoastră trandafiriu. Fină ca mânuțele dumneavoastră delicate!

– Nu, mulțumesc! Prefer să mă uit doar…

– Insist! E naturală ca iubirea, proaspătă ca roua ce se așează pe cele mai plăpânde flori!

Ce am de pierdut? Nimic, deci merg si gust. Clinchet de clopoței, cântări de îngerași… și o exclamație!
– Uau, brânza asta e la fel de pufoasă ca aripioarele îngerașilor care mi-au cântat în urechi când am gustat! Cumpăr și eu 4 cutii, dar vă rog eu, lăsați doamnele să mai vină și pe la mine!

Dau sa plec… totuși… hmm…

– Îmi mai dați o bucățică?

Fix când am vrut să gust din nou din pufoșenie… alarme, sirene, zgomot puternic.”

Of, ceas nemernic, trebuia să îți sune ție alarma fix când mâncam. Măcar mâncatul în vis nu ingrașă! Dumnezeule, dar ce vis! Să mă bucur că am gustat o cremă de brânză pufoasă ca norișorii albi într-o zi superbă de vară sau ca primii fulgi de nea care se așează, firavi, pe pleoape?
Sau să mă supăr că Toni Delaco și micul Toni Junior îmi făceau concurență și îmi furau clientele?
Nu mai contează, m-am îndreptat cu pași leneși spre bucătărie și am deschis o nouă cutie cu brânză pufoasă cu ciuperci și am devorat-o cu poftă, ca un adevărat fan brânză ce sunt!

Articol scris pentru SuperBlog 2015.

3 gânduri despre “În competiție cu Toni Delaco

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 11. Toni vs. Toni Jr., talentele celor mai mari fani brânză

Lasă un răspuns

