Aspirator de glume proaste

Dacă avea cineva impresia că eu oi fi vreo gospodină desăvârșită sau vreo pricepută la ale casei, îmi pare rău să vă dezamăgesc: sunt un dezastru.
Ca să curăț ceva, stric altceva.
Ca să fac o porție de paste, umplu bucătăria cu stropi de sos.

Ca să bat un cui, îmi ciocănesc trei degete.

Ca să dau cu peria puțin pe covor… îmi julesc genunchii din dotare. Păi există aspiratoare, ar zice cineva mai cu tupeu, din „banca din spate”. Există, dar să vă arăt ce aspirator aveam eu când am făcut-o lată. Tadam:

Dacă voi numiți asta un aspirator, îl caut prin cutiile din fundul magaziei și vi-l fac cadou cu fundiță alb-rosie, că tot fu Mărțișorul.

Mașinăria aia nu putea să aspire decât chestiile de mărimi considerabile, gunoaie pe care le vezi cu ochiul liber (din satelit eventual) și pe care le poți aduna lejer cu mâna de pe covor. Scame, fire de păr? Despre ce vorbim noi aici, bre? Pe alea cu peria le puteai aduna, desigur. Mama le curăța, desigur.

O dată m-a pus și pe mine la treabă și s-a convins că trebuie să stau departe de orice activitate casnică. Bilanțul? Un bibelou spart, o ramă foto ruptă, o încheietură sucită, un cucui… iar când m-am prezentat la mama cu genunchii juliți și cu ochii în lacrimi… m-a mângâiat pe creștet și mi-a zis cu amărăciune:

– Fata mamii, tu n-ai să vezi izmene de bărbat pe bătătură, că tare nepricepută ești.

A zis în glumă, dar cele mai bune glume se inspiră din realitate, nu?

Și asta nu e tot. Seara m-am prezentat la sală, fresh ca o garofiță. Pe vremea aia încă aspiram la o carieră în poliție. Nu știu cum mama naibii aș fi putut eu îndeplini ordinele superiorilor cu lipsa asta de îndemanare… „nu, să trăiți, nu pot să trag cu pistolul ăsta, să nu fac bubiță la degețel!”…

Și cum am apărut eu, tânără panteră cu genunchii zdreliți, mă de nu s-au pus băieții pe un râs isteric…
„ce-ai pățit, Dana, ai fost la înconjurat Biserica în genunchi, la pupat de Moaște?”

„Ai căzut din pom?”

„Tu, Dănuța, nu ai fost cuminte, ai stat pe coji de nuci?” – zise el facându-mi obraznic cu ochiul.

Poftim glume nesărate.
„Am mers în genunchi la pupat covorul cu peria, mai bine ați face chetă să îmi luați și mie un aspirator mai șmecher dacă tot v-am dat circ pe gratis.” – le-aș fi zis.

Am plecat de-acolo roșie de jenă și cu o listă luuungă de creme și alifii bune pentru cicatrizarea rănilor din genunchi.

Nu îmi vine să cred că de atunci au trecut 10 ani și mama încă nu știe ceva… am și vărsat din greșeală săculețul de praf al aspiratorului vechi pe covor. De-aia mi-am rupt genunchii încercând să repar prostia făcută. Lacrimile mele erau mai mult de remușcare decât de durere, dar aș fi făcut orice pentru a nu o dezamăgi pe mama.
De-ar fi existat și pe vremea aia aspiratoare profesionale la tot pasul, cum e noul aspirator Rohnson al mamei, altfel ar fi stat treaba. Sacii ăia erau un chin, jur. Mi-am prins urechile până am reușit să scot săculețul din aspirator, dar de acolo până la un morman de gunoaie în mijlocul sufrageriei nu a fost decât un pas. De-aș fi avut un aspirator modern cu filtrare prin apă (adicătelea murdăria ajunge în apă, nu în sac, astfel protejându-ne și de inhalarea particulelor de praf) altele ar fi fost datele problemei pentru că recipientul de colectare e mult mai ușor de manevrat.

Aș fi aspirat totată mizeria de prin toate cotloanele, colțurile și spatele dulapurilor cu peria specială, dar cel mai important, aș fi curățat covorul bine de tot fără să fie nevoie să revin cu peria „de mână”. Aș fi avut picioarele intacte și nu aș mai fi „aspirat” glumele proaste ale colegilor de la sala de fitness.

Dar niciodată nu-i prea târziu, nu? De o vreme mama se tot laudă că face curat ușor, că nu îi mai ia atât de mult timp, că nu mai trezește tot blocul ca atunci când folosea „râșnița” aia veche de aspirator, că dacă vreau să mă învețe să fac curat calumea, că m-oi mărita și eu și râde bărbatul de mine. Am așa o vagă impresie că vrea să mă cadorisească de 8 Martie și acum că am inițiat-o în tainele internetului, am surprins-o când naviga pe magazinul MarketOnline.ro. Cine știe, poate mă aleg cu un aspirator ca al ei.

logo_marketonline_mic1

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016.

3 gânduri despre “Aspirator de glume proaste

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 1. Primăvara începe cu MarketOnline și Rohnson!

Lasă un răspuns

