Ce le-ai făcut, copile?

Ridică ochii din smartphone, să vezi și tu. Ridică ochii și vezi că trece pe lângă tine copilăria și nu se mai întoarce. Va veni o vreme când vei vrea să revii în perioada când totul era posibil, dar nu-ți vei mai găsi locul. Anii inocenței se duc cât ai clipi. Uite, copile…

Sailor Moon și luptătoatele ei sunt triste în palatul Lunii că fetele nu mai cred în magie și nici în dragoste și nici în prietenie.

Tom și Jerry s-au împrietenit, nu mai au pe cine să amuze. Nu se mai aleargă, nu își mai pun capcane… cine să îi vadă?

Popeye s-a îngrășat și mănâncă cheeseburgeri. Oricum spanacul e plin de pesticide… natura moare… e de plastic.

Johnny Bravo are chelie și bea bere singur acasă, că la fete oricum nu prea avea succes.

Jack, piratul cel teribil, a găsit în sfârșit comoara, dar nu l-a văzut nimeni ca să-l felicite.

Piciul din familia De Ce a învățat totul despre lume, dar nu a avut cui să îi dea mai departe informațiile. Păi de ce, când există google?

Și… Peter Pan a crescut. Poate de dorul nostru, al celor care aveau timp pentru desene animate. De dorul nostru, cei ce ar fi dat orice pentru încă un minut la televizor.

Noi nu ne-am ales desenele, noi urmăream ce ni se dădea. Dar le „sorbeam” cu o poftă inimaginabilă. Nu se-auzea nici musca în cartier când începea un nou episod din… din orice. Noi nu am avut cablu, noi nu am avut internet. Vedeam  un episod de 20 de minute pe zi, 3 zile pe săptămână și eram total absorbiți. Când a apărut televiziunea prin cablu, zile întregi nu ne-am mișcat din fața televizorului.

Nu o să uit niciodată că primul lucru pe care l-am văzut în ziua când au venit să instaleze cablul, a fost un episod din Familia Flintstone.

Sau cum stăteam cu ghiozdanul în spate și cu ochii la Ștrumpfii cei zăpăciți până îmi dădeam seama că dacă nu plec, întârzii la școală.

smurfs

Așa că… ridică ochii, copile și vezi o animație. Plâng desenele în timp ce tu te grăbești să crești.

Ai o singură copilărie, om mare o să tot fii.

Deci? Ce-aștepți? Sa nu supărăm pinguinii din „Cu toții la surf”, zic. Uite ce drăguți sunt! 🙂

SurfsUp

Empire

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016.

11 gânduri despre “Ce le-ai făcut, copile?

  1. Tonul melancolic al postarii asteia m-a facut sa ma intristez. De atata adevar zic! E nasol cand realizezi ce repede trec ani. Cand tie iti pare ca nu sunt mai mult de 4-5 ani (de fapt cam 20) de cand te jucai de-a Sailor Moon cu prietenele in curtea bunicii. Si va certati pe personaje! Cat despre cum isi traiesc copiii zilelor noastre copilaria, eu nu dau vina pe ei. Ci pe parinti. Tot pe noi! Daca smartphone le dai de la 5 ani, smartphone stiu saracii! Recunosc ca eu sunt o mama nasoala care isi lasa copilul si la televizor doar cu portia (foarte mica) dar cu toate astea eu zic ca o sa aiba amintiri din anii astia…mai multe decat colegii ei de generatie care vad ca s-au galbejit de tot de atata tehnologie!

    • Mai bine o portioara miculuta de ceva frumusel, amuzant sau educativ sau util intr-un fel decat o portie maaaaare de lalaiala aiurea. Cand ii vad cu telefoanele la 7 ani imi vine sa urlu. Vin seara de la munca uneori si vad copiii din bloc adunati la colt sau pe piatra de la scara, vorbind despre cele mai noi aplicatii, cele mai noi jocuri, cele mai noi programe. E trist.

  2. Frumos articol, Dana! Adevarat… copii fiind, ne vrem adulti. Cu forta, daca s-ar putea. Si când suntem adulti, tânjim dupa copilarie. Dar vine o vreme când vom avea partea de o a doua copilarie… aia în care ni se va spune ca am dat cu totii în mintea copiilor. 🙂

  3. Tare as vrea sa fiu din nou copil. Chiar daca fizic nu e posibil macar psihic pot face ceva in acest sens asa ca ma bucur din plin de toate jocurile copilariei, de desene animate si carti de povesti impreuna cu piciul meu!

  4. Pingback: SuperBlog | Proba 6. Animații care v-au marcat copilăria

  5. Pingback: Eu pot | Bibelou's Blog

  6. Pingback: Top 3 filme care mi-au plăcut în 2016 (Leapșă) | Bibelou's Blog

Lasă un răspuns

