Somnul – de la „chin” la „lin”

Aveam 22 de ani și sufeream groaznic. Mintea îmi spunea că inima nu doare așa cum am văzut eu în filme de fapt, dar ipohondria mea zicea altceva. M-am miorțăit pe lângă părinți o vară întreagă până nu m-au mai suportat și m-au trimis la medic (de familie, că mă supăra și o gastrită).

„- Doamnă, fata dumneavoastră e strâmbă!” – i-a zis medicul mamei după ce m-a pus la zid și mi-a apăsat umerii de-am zis că mi-i rupe.

Cauza? Stăteam peste zece ore la calculator, cocoșată, cu coloana ușor îndoită spre stânga, cât să îmi sprijin cotul de picior. Așa mi se părea mie bine. Comod. Asta explica durerile mele în piept și de spate.

Am înțeles că asta-i problema după ce și medicul de familie și medicul cardiolog m-au asigurat că nu de la inimă „se trage”, cu toate astea, am păstrat aceeași poziție când eram la calculator și rău am făcut, pentru că există și azi repercusiuni. Postura mea deșucheată mă afectează și în alte împrejurări, nu mă supără doar durerile de spate. Somnul, de exemplu, mi-a fost afectat.

Cu coloana într-o bujie și cu dureri urâte, nu îmi amintesc când am avut ultima dată un somn odihnitor de-a binelea. Am încercat cumva să remediez situația, dar parcă mereu ajung în același punct.

În timpul somnului corpul și mintea se odihnesc, se regenerează, pielea absoarbe produsele folosite seara pentru a ne trezi cu un ten luminos, de bebe. Creierul, după odihna corespunzătoare, este pregătit să absoarbă noi informații, noi trăiri. Pe când, după un somn scurt, chinuit și întrerupt, ne trezim de obicei mai obosiți decât eram când ne-am culcat și ca bonus avem și ochii umflați. Nu e un peisaj prea plăcut.

Dar ce ne facem când „accesoriile” necesare unui somn odihnitor nu sunt adecvate?

Am înțeles că o saltea de calitate poate îmbunătăți calitatea somnului, începând de la materialul din care este fabricată, până la duritatea sa. De exemplu, o saltea Magniflex confecționată din spumă de memorie este elastică, se adaptează la formele corpului, oferind suport și confort în timpul somnului.

phpThumb_generated_thumbnailjpg

Am o saltea bună, dar problema mea veșnică e perna. Am avut mereu perne moi, de puf. Sunt de groază. Toată noaptea trag de ea, o bat și o îndes între cap și umăr, pentru a-mi susține corect gâtul. Am încercat să folosesc și o pernuță, dar degeaba. Dar, aleluia, există și perne anatomice, din aceeași spumă de memorie, care susțin gâtul și ajută la îmbunătățirea calității somnului. O astfel de pernă e tot ce am nevoie.

phpThumb_generated_thumbnailjpgfg

Și ar mai fi câteva lucruri pe care ar trebui să le fac pentru a mă trezi odihnită și proaspătă ca o garofiță, mai ales pentru că lucrând cu produsele cosmetice, de înfrumusețare, nu îmi permit să apar cu cearcănele până-n bărbie la serviciu.

Așa că ar trebui să îmi scriu o listă cu chestii pe care să nu le mai uit seara. De exemplu…

  • să nu mai folosesc telefonul fix până îmi pică ochii în gură;
  • să nu mă mai enervez/cert/contrazic cu nimeni înainte să adorm pentru că somnul îmi e mult mai chinuit;
  • să nu mă mai ridic de un milion de ori să verific dacă am oprit apa, dacă am cerceii pe noptieră, dacă am cheile pe masă… mă agită groaznic;
  • să nu mai beau o tonă de apă, pentru că. Știți voi;
  • să închid ochii și pur și simplu să mă relaxez, fără să mă mai gândesc la un milion de lucruri care mă agită.

 

Voi ce secrete aveți pentru un somn odihnitor?

Lasă un răspuns

