Fier rău, caut podoabe

Am fost cândva o bară metalică, o simplă bară metalică într-un magazin. M-au cumpărat, m-au tăiat, m-au lipit și găurit până m-au transformat într-un cadru pentru baie. Un schelet. Rece, gol, de parcă n-aș avea și eu un suflețel. De fapt, nu. Mint, nu eram gol. Eram și sus și jos plin cu țevi și țevișoare, care mai de care mai negre și mai urâțele. Se uitau urât la mine, de parcă aș fi venit de bunăvoie în casa lor și mi-ar fi părut bine că m-au sluțit în asemenea hal.

20160621_090249

Îi auzeam tot timpul vorbind prin casă, voiau să cumpere chestii cu care să mă acopere, eram o rușine… de-aș fi fost de aur nu s-ar mai fi jenat cu aspectul meu.

„Să cumpărăm placa aia, să acoperim urâțenia aia din baie. Nu mai pot sta așa încă o săptămână. Îmbrăcăm fieru’, văruim și va arăta decent.” – zicea el.

„Poftim? Var în baie? Nu, dragă, nu. Îl îmbrăcăm în faianță, nu în var. Faianță, gresie, cabină de duș, ca să fie treaba treabă. Uite, dă-te la o parte. Dă-te, dragă când îți zic. Uite aici. Www… uite. Au de toate, vezi? Și dacă dai un click aici, pe mobilier baie, tadaaaa! Doar n-ai vrea să îmi țin gelurile de duș pe jos. Un dulap cu oglindă, un dulap mai mic care să se asorteze cu chiuveta… poate și o oglindă frumoasă, nouă…” – spunea ea plină de speranță.

Am hotărât numaidecât că țin cu ea. El e prea țâfnos, prea simplist… nu-i de nasul meu. Oi fi eu fier rău și urât, dar măcar podoabe frumoase merit, că zdravăn sunt, pot să duc și chiuveta aia mare și faianța lor nouă și numa’ bine mi-ar sta cu o oglindă în care să se ferchezuiască frumoasa casei în fiecare dimineață.

Se pare că femeile-s tare convingătoare, că după câteva zile au început să se perinde pe lângă mine tot felul de personaje: care tăiau, care măsurau, care așezau, până am devenit o frumusețe lila, ornată cu un dulăpaș elegant si o oglindă cu iluminare. Dintr-un colț al încăperii îmi zâmbea un alt dulap, înalt și mândru nevoie-mare.

Iar eu sunt fericită. Chiar dacă am fost o simplă bară… un fier urât… cu podoabele potrivite am căpătat valoare.

2 gânduri despre “Fier rău, caut podoabe

Lasă un răspuns

