Dragă Moșu’

Razele soarelui învăluie camera treptat. De afară aud picurând, semn că primul strat de zăpadă, căzut de ieri, începe să se topească.

Juliet deschide un ochi, îl inchide, apoi îi deschide pe amândoi. Zâmbește. E adorabilă când zâmbeste cu micuța strungăreață la vedere. Scutură cârlionții de culoarea mierii și sare din pat, fugind cu piciorușele goale către fereastră. Se încruntă. Stratul firav de zăpadă e pe jumătate topit și asta nu o încântă deloc. Juliet e o fetiță hotărâtă, deși un pic răsfățată. Când își dorește ceva, face ea ce face și obține. Iar acum își dorește să ningă. Să ningă mult, să fie zăpada mai înaltă ca ea, să poată îmbrăca gecuța roz cu unicorni și să iasă la săniuș cu Ursu și cu tati. Ursu e câinele familiei, iar tati e tati. Super Tati.

Iar de dorința asta se va ocupa imediat!

Deocamdată a zbughit-o la baie și a revenit gata echipată pentru o nouă zi de joacă. E îmbrăcată în rochița verde pe care i-a tricotat-o maia (maia e mamaia, dar așa i-a rămas numele de când era picea mică-mică) și în picioare are papucii pufoși de la mami.

A întins pe covor blocul mare de desen, creioanele colorate și și-a aliniat ca la spectacol toate jucăriile de pluș.

Mami o strigă la masă, dar ea o zbughește pe ușă și revine imedat cu o felie mare de pâine unsă cu unt și gem de vișine, iar mami intră grabită după ea cu o ceșcuță cu lapte cald. Vede dezordinea din cameră, dar îi zâmbește fetei și o întreabă ce are de gând să deseneze.

Ea începe să gesticuleze agitată și turuie, vulcanică și rârâită:

– Mami, îmi dohesc zăpadă! Dacă desenez zăpadă, o să fie zăpadă!

Și s-a pus pe treaba. Deodată, privirea îi cade pe mine. Mă rușinez. Vine spre mine! Mă ia pe sus și începe să strige!

– Mami, aia e! Moșu’! Moșu’ o să îmi aducă zăpadă! Tati o să fie acasă mâine și o să ne dăm cu săniuța cu Uhsuuu! Uite, schiu lu Moșu’ și pun o ștampiluță cu Unicohnu’ meu. Moșu’ îi iubește!

Șiii ați ghicit! Eu, supranumită și „Unicohnu’ meu”, sunt ștampiluța lui Juliet. Am ajuns la ea după ce, scăpată în biroul lui tati, s-a însemnat din cap până în picioare cu ștampila lui. Mami și tati au râs copios văzând că pe pruncul lor scrie de vreo douăzeci de ori „Dr. Iosif Enache, Medic Neurochirurg”. Au zis că nici nu sperau la o așa reclamă. Eu vă spun din auzite, pe vremea aia nu existam.

Am venit de la Colop, de-acolo de unde a venit și ștampila lui tati. El ar fi ales pentru Juliet o ștampilă ecologică, realizată din lignin 100% biodegradabil sau o ștampilă cu protecție antibacteriană, dar micuța a vrut neapărat ca suportul ștampilei să aibă fotografie cu un „unicohn” (nu numai plăcuța care conținea numele ei și un unicorn micuț), așa că m-a ales pe mine, micuțul Printer 10, cea mai mică ștampilă din gamă.

white145028_white

Apoi, pentru că avea ca opțiune personalizarea, s-a jucat online cu imaginea unicornului. În final m-am „născut” eu și Juli m-a primit cu brațele deschise și cu o imensă bucurie. Încap perfect în mânuța ei mică și se distrează toată ziua cu mine.

suport-printer

Ce pot să zic, am avut noroc că nu am încăput pe mâna unei funcționare de la Poștă, să fiu folosită cu brutalitate de sute de ori pe zi, plesnită pe hârtie până-mi suna tușul în cap. Sau prin vreun magazin, să trec din mână-n mână pe la toți angajații. Mă bucur că fetița mea mă păstrează la loc de cinste și mă iubește cum își iubește jucăriile.

Acum mami se uită la ea, ea se uită la mami. Cred că știu ce vrea mami să spună… dar să vedem:

– Scumpo, dar tu nu știi încă să scrii!

A pus-o în încurcătură, pare-mi-se. Se încruntă și adoptă o mutriță gânditoare.

– Așa-i, mami… ei! Asta este. Moșu’ poate știe și el că o fetiță își dohește zăpadă…

Zicând acestea, începe să își strângă jucărioarele de pe jos și să le așeze în cutia mare de lângă fereastră. Mami se îndreaptă către ea și o îmbrățișează cu căldură.

– Micuța mea… cineva zicea într-o carte, cândva, că „numai copiii au necazuri mai mari decât ei”*. Așa și tu, moțule. Cine a zis că Moșul nu va primi scrisoarea ta? Nu e mami aici? Tu îmi dictezi și eu scriu. La sfârșit ștampilezi și Moșul va ști.

– Da? Ești siguhă?

– Sunt atât de sigură încât îți promit că vei avea zăpadă cât se poate de curând.

Juliet m-a luat de pe micul birou, mami a căutat o coală roz pal, apoi ne-am așezat toate 3 pe pat și mami a început, cu scrisul ei impecabil, scrisoarea…

– Dhagă Moșu’…

„Dragă Moșu’,”

…………………………………………………………………………………………………….

placuta-text

După prânz, au recapitulat:

– Mami, ai schis exact cum am spus?

– Da, mami.

– Atunci o să ningă? Chezi că Moșu’ o să vadă schisoahea?

– Sigur. Acum închide ochișorii și când te trezești o să ai zăpadă. Eu merg să trimit scrisoarea.

Vreo două ore s-a foit în somn. Eu mă uitam pe fereastră de pe marginea biroului. Nu ningea, deși cerul nu mai era senin. Hai, Moșule! Hai! Mâine e Crăciunul!

Dar, dar, dar, stai! Văd ceva! Fulgi! Fulgi mari, pufoși! Moșul ascultă dorințele micuțelor blonde rârâite.

Se lasă seara. În semi-întuneric, o văd cum se ridică din pat și fuge către fereastră. Începe să țopăie. Sunt fericită când o văd fericită. Cu siguranță ștampila din colțul scrisorii a fost importantă. Asta înseamnă că am și eu un aport la fericirea fetei și asta mă face și pe mine fericită.

Asta da viață de ștampilă! Cu Juliet a mea, toate zilele sunt roz. Cu Unicohni.

gif-unicorn

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.

*Cella Serghi, Pânza de păianjen

  • sursă foto unicorn: ro.pinterest.com/pin/267893877814194924/
  • sursă foto ștampile: online.colop.ro
  • sursă gif: giphy.com/gifs/l2JJsnBRsvr9bs5RC
8 gânduri despre “Dragă Moșu’

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 5. O zi din viața unei ștampile

Lasă un răspuns

