Vopsirea părului acasă – generalități

Salut!

Știu că multe persoane preferă să meargă la salon pentru a-și vopsi părul, dar știu și că e destul de scump și nu toate ne permitem să lăsăm lunar peste 100 de lei pentru un vopsit.

Desigur, dacă aveți părul natural, frumos, lucios, sănătos și fără fire albe, nu înțeleg de ce vă vopsiți, dar asta nu e problema mea și intenția nu e să mă bag în viața oamenilor. Pentru că, recunosc, și mie mi-ar plăcea să am părul arămiu, de exemplu. Dar când mă uit cât de frumos îmi lucește pleata în soare, îmi trece. :))

Bon, revenind la oile noastre, eu nu sunt aici ca să vă judec, ci să vă transmit câte ceva din chestiile învățate în cei 4 ani și un pic de când lucrez într-un magazin de cosmetice. Acum să nu vă așteptați să luminez Universul, dar am câteva informații care poate vă vor ajuta cândva.

În primul rând trebuie să fiți conștiente că nuanța de pe cutie nu va fi la fel pe părul din dotare. 😀 Dacă părul e de la șaten mediu către negru și vreți un roșcat intens, nu vă așteptați la mai mult de un roșu închis. De asemenea, firele albe vor fi colorate într-o nuanță mult mai deschisă ca cea de pe cutie. Dacă aveți părul vopsit într-o nuanță închisă, nici măcar nu vă așteptați la vreo schimbare prea mare. Șatenul închis și negrul, odată aplicate pe păr, cam greu se deschid. Mai ales dacă ați folosit o vopsea cu amoniac. Deci, data viitoare când vă vine să plângeți că nu aveți pe păr culoarea dorită, gândiți-vă și la aceste aspecte.

Firul alb e mai gros și mai sticlos ca firul în culoarea naturală. Din cauza asta e posibil să nu prindă culoarea dorită, ba chiar să nu se coloreze deloc, indiferent de cât de bun este produsul folosit.

Firul subțire se colorează mai repede, dar e și mai atacat de vopsea. Țin minte că am fost acum niște ani să mă tund și fata de la salon mi-a recomandat să nu mă vopsesc vreodată, pentru că am firul foarte subțire.

Nuanțele de mov, roșu și cenușiu sunt nuanțele care dispar cel mai repede de pe păr. Un roșu intens e greu de menținut de la lună la lună, de aceea e recomandat să îl întrețineți cu un nuanțator (cremă, spumă, șampon, există multe variante), iar un blond deschis cenușiu poate fi întreținut cu un șampon cu tonuri de gri, Silver reflex (Kallos, Loncolor, se găsesc în toate magazinele de cosmetice și nu sunt scumpe), dar atenție, nuanța obținută poate vira în mov. Nu știu exact ce cauzează chestia asta, dar din ce am înțeles e vorba despre timpul îndelungat petrecut cu spuma pe păr (pentru a obține nuanța mai intensă se recomandă să șamponați și să țineți spuma pe păr câteva minute). Atenție însă, dacă nu aveți un blond deschis, folosiți degeaba respectivul șampon. Adică dacă îl aveți cum îl am eu, blond închis, dați banii degeaba.

Ah, și da, vorbind în nuanțe naturale, de la mama natură, ăsta e un blond:

20160308_131547

Am vrut să clarific chestia asta, pentru că încă văd femei care cred că blond înseamnă numai asta:

daen

Vopseaua cu amoniac nu e chiar bau bau. Mirosul e ewwwwwh, oricât ar vrea ei să mascheze cu uleiuri, flori și alte bălării. Dar față de cum era acum câțiva ani, e mult mai blândă. În plus, are o putere mai mare de acoperire și de deschidere. Cea fără amoniac e recomandată pentru o vopsire ton pe ton, dacă vreti să reînprospătați nuanța părului, să îi dați un plus de strălucire. E mult mai blândă decât cea cu amoniac, nu miroase urât, dar nici nu prinde atât de bine, mai ales pe firele albe și mai ales nuanțele deschise (dacă vă vopsiți cu negru, nu ar trebui să fie probleme). Deși au avansat și la capitolul ăsta. De asemenea, vopseaua cu amoniac rezistă mai bine pe păr decât cea fără amoniac. Cel puțin în teorie. În practică, am văzut multe femei care se vopsesc cu vopsea fără amoniac care prinde perfect și ține o veșnicie pe păr. A, și dacă sunteți însărcinate, vă roagă io, folosiți vopsea fără amoniac (și eu aș merge mai departe și aș recomanda asta chiar și când bebe e mic). Știu că sunt și medici care dau undă liberă, dar de ce să riscați?

Tot pentru că vopseaua fără amoniac e pentru a reîmprospăta nuanța părului, nici nu există atât de multe nuanțe în cataloagele firmelor care le vând. Bine, acum curentul ăsta a luat amploare și apar din ce în ce mai multe culori, dar când au apărut primele vopsele fără amoniac, erau gen… 10 nuanțe într-un catalog, toate cât se poate de naturale. Acum mai găsim un roșu, un arămiu, un movuliu/prună.

Referitor la nuanțe, țineți cont că fiecare firmă își denumește culorile cum îi tună, exact ca în cazul fondurilor de ten. Deci dacă nu găsiți „Arămiu încântător cu reflexii delicioase” la firma X, nu suduiți vânzătoarele să vă dea de la altă firmă aceeași denumire. Țin minte că o doamnă, acum niște ani, a stat în magazin mai bine de jumătate de oră, a luat toate cataloagele la rând de două ori pentru că nu găsea o denumire. Cum găsea o nuanță care semăna cu ce voia, o refuza instant pentru că nu se numea cum voia ea. Deși eu îi repetasem de n ori că nu am denumirea aia la absolut nimic. Nu faceți așa. 😀 Ei dau de multe ori denumiri pompoase, pentru a atrage atenția.

Când nuanța din catalog nu corespunde cu cea de pe cutie, orientați-vă după meșa din catalog. Tot pentru a atrage atenția sunt și fotografiile superbe de pe cutii.

Și apropo de pompoșenii, o să vă spun acum ce înseamnă numerele vopselelor de păr. Ca să nu vă panicați că nu găsiți ceva la o firmă, să știți că puteți găsi cam același lucru și la alte mărci.

Prima cifră reprezintă baza. În general, de la 1 la 10, astfel.

1- Negru

2- Șaten foarte închis/negru natural

3- Șaten închis

4- Șaten mediu

5- Șaten natural/deschis

6- Șaten deschis spre blond închis

7- Blond (cam pe aici mă încadrez eu, între 6 și 7)

8- Blond deschis

9- Blond foarte deschis

10- Blond șiii mai deschis.

Unele firme au și numere mai sus de 10, cum ar fi Cover Line de exemplu. Ei, alea sunt și mai deschise, cu putere mare de deschidere.

A doua cifră reprezintă subtonul predominant, astfel:

0- Natural

1- Cenușiu

2- Violet

3- Auriu

4- Arămiu/cupru

5- Mahon (un roșcat mai stins, mai maroniu)

6- Roșu

7- Maro/tabac

8- Nisipiu/bej

Din păcate nu știu dacă 9 are vreo semnificație, pentru că nu l-am văzut prin numerele vopselelor.

A treia cifră e al doilea subton, cel mai puțin vizibil. Sunt valabile tot nuanțele de mai sus.

Ei, acum e acum. În general, numerele vin în genul bază.subton, sau bază.subton1subton2 Dar sunt firme care nu au niciun punct la numerotarea nuanței, dar să știți că e cam același lucru. De exemplu, un 5.35 e același lucru cu un 535.

Așa, ca un exemplu, un 7.37 ar fi un blond mediu auriu/maroniu, un 6.13 e un blond închis, ușor gri, care în soare are reflexii aurii. Și nu întâmplător am dat exemplul ăsta. De curând am vopsit-o pe mama cu un Excellence și i-a ieșit o nuanță superbă. Abia aștept să am timp să scriu despre vopseaua asta.

În general, firmele folosesc acest sistem de numerotare, cum ar fi: L’Oréal, Garnier, Kallos, BES, Cover Line, Yellow/Alfaparf, Syoss. Palette, de exemplu, la gamele Perfect Care și Deluxe, are nuanțele inversate, adica 9 e negru și 1 e blond.

Anumite firme au și litere. De exemplu Palette intense color cream. Încă nu m-am prins care-i faza cu toate literele lor, dar ce e cu N e nuanță naturală, R-urile sunt roșii, chestii de-astea la mintea cocoșului. Mai mult nu știu, deci nu mă pronunț.

Trecând de nuanțe, mai am ceva de menționat și vă las.

Vopseaua profesională (în categoria asta intră și Kallos, Cover Line, BES și Alfaparf-ul mai sus menționate) e de obicei mai dură cu părul și cu scalpul. Asta înseamnă că poate usca mai mult și, în funcție de oxidant poate chiar deteriora firul. A, pentru că am menționat oxidantul. El e acel lichid care se mixează cu vopseaua și care o face să coloreze părul. A nu se confunda cu decolorantul, pentru că multă lume face confuzia asta. Oxidantul vine în cutia vopselei (lapte revelator, dacă vreți, mai pompos), mai puțin când vorbim despre vopseaua profesională, unde îl alegem singurele.

El vine în mai multe concentrații, 3%, 6%, 9% și 12%.

3% – cel care se folosește și pentru vopsitul genelor/sprâncenelor, e cel mai slab;

6% – folosit pentru nuanțe închise, cu el obținem o acoperire mai mare a firelor albe, nu are putere de deschidere;

9% – folosit pentru nuanțele mai deschise, pentru că intensifică nuanța și o deschide;

12% – eu nu aș pune așa ceva pe păr, e cel mai concentrat și cel mai dăunător. Se folosește de obicei împreună cu decolorantul, sau la nuanțe foarte-foarte deschise de blond. De exemplu, un blond foarte deschis de la Cover Line, folosit cu oxidant de 12% a putut să deschidă un păr vopsit cu negru.

Și cam asta ar fi ce știu eu despre vopseaua de păr. Sper că v-a plăcut și sper că am putut să ajut.

Dacă știți și voi chestii interesante, abia aștept să le citesc!

V-am pupat!

P.S. Articolul prezintă lucruri generale, excepții există întotdeauna.

 

 

8 gânduri despre “Vopsirea părului acasă – generalități

  1. M-ai zapacit de tot cu numerele, ca sa scap de orice grija, ma fac albastra. :))
    Nu stiu cum poti sa tii minte atatea lucruri, Industria cosmetica mi se pare foarte grea. 😀
    Multumim pentru articol! :*

    • Cand ai dubii, reciteste numerele :))
      Nu e greu, sunt chestii pe care mai mult le-am intuit, le-am vazut zi de zi si mi-au intrat in cap. Toate se invata in timp.
      Bai, eu in locul tau chiar m-as fi facut albastra. Ai parul mai scurt si e mai usor. Arde ficatul in mine sa ma fac albastra sau mov, dar stiu ca nici nuantatorul nu se duce din par si mi-e mila de ditamai pleata crescuta cu drag atatia ani. :)) Dar daca ma tund vreodata scurt… mov ma fac! A, si apropo, nuantatorul nu deschide. Asta am uitat sa mentionez. :))
      Cu mare drag, cred ca o sa mai fac de-astea! :*

  2. Interesant articol…si foarte cuprinzator.
    Eu am facut o gramada de experimente pe parul meu, desi teoretic stiam ca o sa obtin rezultate proaste…am zis ca poate, poate :d.
    Si uite asa m-am facut odata peste brunet roscat si am ramas cu radacinile rosii si parul negru si cand il sfarsit m-am facut roscata am vrut sa deschid nuanta si mi-am bagat cea mai deschisa nuanta de blond. Si am ramas cu parul rosu si radacini albe :))
    Acum m-am linistit…dar nu se stie niciodata ce imi vine :))

    • Vaaaai! :))) Am citit mai demult un articol despre faza asta cu rosul peste negru. Era o tipa vopsita cu negru si avea radacinile rosii ca focul. :)))
      Asta e din ciclul: nu incercati asta acasa. :)))
      Eu sunt tranquila, cand ma vopseam, nu stiu cum am ales numai nuante de mahon. Chiar arata bine, dar tot nuanta mea naturala imi place mai mult.
      Merci! :*

Lasă un răspuns

