Chicks in Paris

Nu v-am mai povestit despre Ema, nu? Nu-i nimic, vă povestesc acum.

S-a mutat în oraș anul trecut, când taică-su’ și-a deschis aici o firmă. Fătuca se plictisea acasă și și-a căutat de lucru. Pe profilul ei nu a găsit nimic și singură în București nu voia să stea. Așa că s-a angajat unde lucrez eu. E o frumusețe de fată, cu mutrița aia tipică de puicuță de bani gata, din Centrul Vechi. Are aerul că le știe pe toate, când de fapt nu știe nici măcar o ceapă coaptă în afara de bula ei de cristal.

Așa că a fost nevoie să o învăț eu tot ce trebuia să știe. Care-i faza cu apa de parfum, apa de toaletă, cu unciile (ea credea ca „fl.oz” se referă la concentrația parfumului), cu iluminatorul, cu fps-ul, tonurile și subtonurile. Altfel, fata e de treabă și învață repede.

Pentru că nu cunoștea pe nimeni aici, vorbea numai cu mine și ne-am împrietenit rapid. A început sa iasă cu mine și cu Andra, prietena mea din copilărie. Într-o seara ploioasă, astă vară, ne-am uitat toate trei la Me before you și în timp ce boceam cu șapte rânduri de lacrimi la finalul filmului, mi-a venit o idee.

„Haideți la Paris, să mirosim La Chasse aux Papillons Extreme!”

S-au uitat mirate la mine. Da, știu că putem să-l mirosim și în București, dar trăind într-un oraș mic, e nevoie de ceva aventură din când în când. Așa că… Paris să fie!

Curând, eram toate trei bulucite pe calculator, căutând oferte turistice. Mi-am amintit de CND Turism si am solicitat o oferta personalizată. Când totul a fost pus la punct, nu ne mai rămânea decât să facem bagajele. Alegerea itinerariului mi-a revenit mie, căci eu fusesem cea cu propunerea.

Am ales să petrecem două zile și-un pic la Paris și încă două la Grasse, veți vedea de ce. I-am spus Emei că va avea multe de învățat din călătorie și chiar și eu, care cunosc teoria, voi aprofunda cunoștințele.

Am stabilit itinerariul dinainte, pentru a nu irosi vreo secundă. În prima zi vom vizita magazinul văzut în film. Clar. Femei suntem, parfumuri mirosim! Nu am vrut o călătorie scumpă, așa că, pentru început vom lua Parisul la pas, pe cât posibil, și vom vedea locurile pe care le putem vizita gratis.

Așa că după ce am mirosit parfumul care nu a impresionat-o pe Ema, dar care mie mi-a spus povești cu zâne, am mers să mâncăm macarons la una dintre celebrele cafenele Ladurée și apoi ne-am odihnit burticile pe iarbă, în apropierea Turnului Eiffel, unde era destul de aglomerat, dar minunat.

5190684557_2c95c552b5_bCina am luat-o pe una dintre terasele micuțe, departe de zona turistică, unde auzisem că se mănâncă foarte bine, pe bani mai puțini. Apoi, îmbrăcate în rochițe vaporoase, în culori pastelate, ne-am plimbat pe bulevardul Champs-Élysées. Vântul cald de vară îmi adia ușor prin plete, răspândind în jur minunatul parfum cumpărat cu câteva ore în urmă. Am ajuns în cameră nu foarte târziu, pentru că ne aștepta o nouă zi plină.

A doua zi, după un mic dejun cu croissant și cafea, am decis să vizităm galeriile Lafayette, pentru ca până la prânz să avem timp de cutreierat înainte de îmbulzeala care am înțeles că-i pe-acolo în timpul pauzelor de masă. Interiorul e grandios și mă duce cu gândul la cartea lui Zola, La Paradisul Femeilor. Logic, prima oprire a fost la Chanel. Dacă nu te oprești acolo în patria mumă, ești degeaba. Dior, YSL, eram dungate până la cot de rujuri și creioane și miroseam ca o parfumerie ambulantă. Am testat tot ce nu am găsit în România și abia m-au convins fetele să nu îmi iau și un French Kiss de la Guerlain.

Am ieșit de-acolo obosite frânte (cică shoppingul nu e obositor!), dar fiind ultima zi, am decis totuși să mergem să vedem și Notre Dame și Grădinile Tuileries. A fost o gură de aer binemeritată, după atâta agitație prin magazine.

A treia zi, înainte de zborul către Nisa, am urcat către Bazilica Sacré-Cœur pentru a admira priveliștea senzațională asupra orașului. Ne-a tăiat respirația și ne-a lăsat amintiri unice.

Am ajuns seara târziu la Grasse, după călătoria de la Nisa, cu autobuzul. Ne-am întristat că Fête du Jasmin fusese anulată din motive de securitate, dar mai existau și alte atracții. Aveam două zile și multe locuri parfumate de vizitat.

Prima oprire, Muzeul Internațional al Parfumeriei, unde am găsit în jur de 50.000 de exponate, împărțite în categorii și săli. Am aflat cum se făceau parfumurile încă din antichitate și cum se extrăgeau aromele din flori. Apropo, știți de câte flori e nevoie pentru a obține un litru de esență de parfum? Hm… cam o tonă! Aș vrea să spun mai multe, dar toate cuvintele nu pot reda o asemenea experiență. Trebuie trăită!

În afară de muzeu, am ales și un tur al Parfumeriei Fragonard, să aflăm și de-acolo mici secrete legate de procesul de creare al parfumurilor. Cu năsucurile năuce după atâtea parfumuri și esențe mirosite, cu sufletul și mintea pline de informații și cu buzunarele goale după cumpărături, ne-am retras în cameră, urmând să cutreierăm orașul a doua zi și să vedem și catedrala, dacă tot eram acolo.

grasse-france-m5ln2s70dcp0db85b1khgsokyrrk53n4mfgoj4m6j8Străduțele mici, treptele multe, totul te transpune în altă epocă. Mă așteptam să apară de după colț vreo cucoană în rochie lungă, cu pălărie și umbrelă de soare.  Totul e un vis. Terasele micuțe și cochete, peisajul, totul parcă stă pe loc și te așteaptă să inspiri aerul încărcat cu povești de altădată și să păstrezi în minte fotografii de vis de fiecare dată când închizi ochii.

Ne-am întors încărcate de amintiri și povești parfumate. Au fost încântate fetele de inițiativa mea și s-o vezi acum pe Ema ce frumos le descrie clienților parfumurile! Atât de bine ne-am simțit în călătoria noastră, încât la anul plănuim să mergem în Barcelona dacă mai prindem vreo ofertă specială . Ca fetele!

vacantespeciale-ro-barcelona_spania

logo-vacante-nou-250x250

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.

Sursă foto: designyourway.net, lifeinriviera.com

5 gânduri despre “Chicks in Paris

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 21. Caravana destinațiilor turistice

Lasă un răspuns

