Mall-urile, shoppingul și vânzătoarele

Obișnuiesc să fac adevărate seriale dintr-o vizită la București. Așa sunt eu. Vreau să zic multe și le grupez în mai multe articole. Așa că v-am arătat ce mi-am cumpărat, am făcut review pentru rujuleț, dar de mult timp mă tot gândesc să povestesc și experiența în ansamblu prin magazinele bucureștene.

La Sephora nu obișnuiam să intru pentru că tot auzeam povești cum că stau „alea” și îți suflă în ceafă și se plimbă după tine prin tot magazinul. În puținele vizite acolo nu am pățit asta, dar drept să spun, nici nu aveam ce să cumpăr. E, în toamnă, când am mers cu mama la cumpărături, am mers și la Sephora să îmi iau eu o cremă de mâini și până la urmă și-a luat și mama niște capsule de gel de duș. Fata din Sun Plaza, o tipă mignonă, blondă și foarte frumos machiată, ne-a vorbit frumos, a zâmbit și s-a ocupat de mine când am solicitat un card de fidelitate. Ba, deși cumpărasem de vreo 25 de lei, ne-a dat și două mostre, mie una de Miss Dior și mamei una de cremă Clarins. Parcă a ghicit-o că îi plac produsele Clarins. Cât despre mine, m-a terminat cu Miss Dior. De luni de zile plâng după el. În fine, am terminat, am plătit, am mulțumit, mi-a explicat fata că la următoarea cumpărătură (în 2 luni) voi primi cadou o ojă… și am plecat. După câteva zile am primit un chestionar online de la Sephora și apoi un telefon de la Sephora Sun Plaza, să mă anunțe că am un voucher de 50 de lei. Puteam să nu mă bucur? 😀 Deci experiența mea de 25 de lei a fost cu folos. Nici vorbă de mutre acre și umbre prin spatele meu.

img_20170106_221932

Când am revenit după voucher, aproape două luni mai târziu, o fată s-a oferit să mă ajute la raftul cu produse de îngrijire a corpului, o alta m-a condus la rafturile cu lacuri de unghii și mi-a zis că mă așteaptă la casă cu oja aleasă. Și m-a așteptat ceva timp… :))) până la urmă am ales un lac cu sclipici auriu (pe el și rujul NYX am uitat să le pozez pentru ho-ho-haul), am plătit, am primit o mostră… am primit voucherul, am pasat către duduiu setul Too Faced, a plătit și dânsu’, a primit și el o mostră și am plecat. Totul s-a petrecut printre zâmbete și amabilități. Și repet, nu am cumpărat decât de câteva zeci de lei, nu am mers acolo fluturând milioanele.

The Body Shop e un alt brand care mi-a intrat pe sub piele. Produsele au o calitate ireproșabilă și asta m-a făcut să revin mereu cu drag în magazinul lor. Data trecută am mers să îmi iau un fond de ten. Știam exact ce vreau, așa că nu am zăbovit mult. Fata de acolo, ușor plictisită (na, era duminică pe la prânz, să mă vedeți pe mine sâmbătă pe la 5 ce mutră am), dar amabilă, mi-a oferit un șervețel să mă șterg pe mână, a zâmbit, a fost drăguță. Și uite așa am mers de două ori într-o zi în același magazin și am sfârșit prin a diseca împreună noua colecție de parfumuri. În decembrie era mai animat magazinul, erau două fete la vânzare, iar una dintre ele m-a văzut că mă uitam un pic dezorientată și s-a oferit să mă ajute. Imediat m-a condus la raftul cu noile unturi de corp, mi le-a arătat pe toate, le-am testat, mi-a vorbit un pic despre ele și m-am hotărât la unul.

În Park Lake, acum mărturisesc, am vrut să merg doar ca să văd vânzătoarele de la MAC. Am văzut n clipuri pe youtube unde se plâng toate mironosițele că vaaaai, nu au fost pupate în fund de „alea” de la MAC. Apoi am auzit și la tipele din România că se plângeau de fetele de la MAC, că sunt nesuferite, că nu știu ce. M-am gândit, frate, poate așa o fi. Or fi niște acrituri, na, poți să știi? Hai să verific! Așa că ăsta a fost principalul motiv pentru care am vrut în Park Lake. Odată ajunsă acolo, am reperat magazinul și am țâșnit către el. Magazinul e micuț miculuț, dar bine organizat. De cum am intrat, doar am avut timp să mă uit ca curca-n crăci la rujuri (căutând din priviri mult lăudatul Ruby Woo) că m-am și pomenit cu o tipă blondă, cu două coculețe simpatice, întrebând dacă poate să mă ajute. Bă, de nu m-a luat fata asta și m-a prelucrat de mai aveam puțin și scoteam milionul să îl dau pe ruj. Atât de faină a fost și mi-a arătat și produsele noi, mi-a observat hainele, mi-a zis că nu știu ce ruj mi s-ar potrivi, dacă tot port haine în nuanța aia. Am testat un ruj dintr-o colecție nouă, dar nu știu ce ruj e și sunt tare ofticată din cauza asta. E un roșu care duce un pic în roz, o nuanță absolut woooow! După ce mi-a povestit câte ceva despre rujurile respective, m-a întrebat dacă mă mai poate ajuta cu ceva. Am prins curaj și am rugat-o să mi-l arate pe nea Ruby Woo. Uuuuahau, Doamne, ce nuanță! Acum vreau și un ruj MAC. Portofelul meu zice că nu, eu zic că da, vedem cum o dăm la pace. Am uitat să o rog să îmi arate și Russian Red, dar data viitoare îl testez eu și pe el.

Singura experiență ușor neplăcută a fost în Douglas, toamna trecută, când am întrebat de tarte Yankee Candle (pe care le au pe site) și tipa s-a uitat la mine de parcă eram nebună. Nici nu știa despre ce vorbesc, deși avea totuși produse de la Yankee în magazin. Dar nu mi s-a părut atât de wow experiența încât să mă arăt ultra ofensată. Ete făs, de parcă beau mâine bragă cu ea.

Eu mereu am intrat cu zâmbetul pe buze într-un astfel de magazin și probabil ăsta a fost un motiv pentru care s-au purtat și ele atât de frumos. Ceea ce vreau să spun e că de multe ori, ce oferi ți se oferă. Dacă intri zâmbind, ești politicoasă și nu curg aerele de pe tine ca milioanele de pe Guță, e foarte, dar foarte posibil să ai parte de surprize plăcute. Dar dacă trăsnești și bufnești și te aștepți să îți pupe cineva pantoful… mai gândește-te.

Eu respect omul, nu funcția. Și așa mi se pare normal, să salut când intru într-un magazin, să zâmbesc, să cer frumos ce vreau, să mulțumesc, pentru că am în față un om. Sclavia a fost abolită acum mult timp, nu cred că e cazul să ne credem un fel de stăpâni.

Și aplic aceeași regulă când sunt de cealaltă parte a tejghelei. Evident că sunt și eu nervoasă uneori. Pfu, și ce fel! Nervoasă, obosită, ocupată, suprasolicitată, dar am în față un om și trebuie să mă port omenește cu el. Chiar și când se gândește și se răzgândește de n ori în 5 minute. Da, mă enervez în sufletul meu, dar ce am de câștigat dacă îl tratez nașpa pe om?

Nu neg că sunt și vânzătoare de-astea. :))) Oaileuuu, te-ar ucide din priviri! Dar eu când dau de vreun exemplar din ăsta, ocolesc magazinul. Ce rost are să îți faci nervi?

Din fericire, sunt o norocoasă oricum aș privi problema. Am avut parte de vânzătoare mișto în magazinele de produse cosmetice și când sunt la muncă am parte de obicei de oameni la fel de mișto.

Ar fi mult mai plăcut pentru toată lumea dacă am pune accent pe relațiile dintre oameni și nu neapărat pe regulile de marketing.

Nu?

Voi ce experiențe aveți de povestit?

 

8 gânduri despre “Mall-urile, shoppingul și vânzătoarele

  1. Curg aerele pe tine mai ceva ca milioanele pe Guta! Bai am ras de am capiat…esti mortala. Eu am patit o nasoala doar o data la Sephora si o data in Kendra. In rest nici eu nu ma pot plange. Si da,ai dreptate, conteaza si ce vibe trimiti tu dar na…uneori mai sunt si tute, csf ncsf😂😂😂😂

  2. Simpatic articol 😀 M-ai facut sa rad ca de obicei :))
    Eu una sa stii ca nu am avut niciodata probleme in magazine. Cred ca comportamentul nostru ca si cumparatori influenteaza atitutidinea vanzatoarei. Daca mergi acolo cu fite de Dorobanti si nu ti se pune covor rosu la intrare, e problema mare. Un exemplu doar :))).
    Si mie mi se pare normal si politicos ca atunci cand intru in magazin sa zambesc si sa dau ziua buna. Daca esti draguta si fetele care vand sunt dragute. Am mai vazut ici colo ca pe unele le deranjeaza ca vanzatoarea le intreaba daca le ajuta cu ceva. Pai aia e meseria ei, bai !

Lasă un răspuns

