Proiectul Beauty Van

Sunt zile care efectiv simt că trec degeaba. Stau în magazin și aștept clienții care îmi calcă pragul în fiecare zi.

Deschisesem de doi ani și câteva luni. Totul mergea ca uns, aveam clienți fideli, contracte cu furnizori serioși și chiar mă gândeam să extind afacerea. Aveam două angajate pe care le trimisesem la cursuri la București și își făceau treaba cu pasiune și profesionalism. Era singurul magazin de beauty din oraș unde angajatele aveau și cursuri în domeniu. Practic, nu erau doar vânzătoare.

70c324aecb306481b6fcde1125ed12a0

Mobilierul era nou, strălucea de curățenie și dădea un aer modern locului. Clienții erau încântați. Și încă sunt, de ce să mint? Dar simt că lipsește ceva. Totul e liniar, nu se întâmplă nimic deosebit, e o plictiseală crâncenă. Jubilam de câte ori semnam un contract cu un nou furnizor și aduceam în oraș mărci nou. Vânzările merg ca pe roate. Dar eu am scos tot ce se putea scoate din afacerea mea și simt că nu se mai întâmplă nimic. Venit, vândut, plecat.

De la un timp mă gândesc ce aș putea face pentru a scăpa de rutina asta enervantă și obositoare. Fetele se plictisesc și ele, e clar. Nu mai au tragerea de inimă de la început. Le înțeleg, tot de pe scaunul lor am pornit și eu. Eu, la rândul meu, sunt închisă în birou cu facturi, contracte, plăți și alte lucruri plictisitoare.

Într-o seară, după încheierea programului, am zis să ies un pic din rutină și am chemat fetele la un cocktail. Trebuia să deschid cumva subiectul. Așa că le-am întrebat și pe ele ce-am putea face pentru a crește nivelul distracției (dacă vreți să o numim așa) la serviciu și pentru a încânta clientele, pentru a aduce ceva nou comunității. Ana mi-a propus deschiderea unei pagini de facebook. Am aprobat instant, oricum mă gândisem și eu la așa ceva, dar am tot amânat din diverse motive.

Clara a propus să oferim, gratis, un machiaj fiecărei doamne care cumpără produse în valoare de minim 200 de lei. Ideea părea bună, dar ceva nu era în regulă. Mai trebuia lucrat. Aflasem că cei de la magazinul de pe Eminescu oferă acel machiaj gratis oricui dorește, fără o sumă minimă. Trebuia să facem ceva diferit. Ana a mai propus să deschidem o insuliță în fața magazinului, pentru a fi vizibil acest proces pentru toți vizitatorii centrului comercial, nu doar pentru clienții magazinului. Am putea face demonstrații gratuite de machiaj de seară, de petrecere…

Mhm. Sună bine. Dar să recunoaștem, centrul comercial nu e unul ticsit de lume, în sensul că nu e un mall în adevăratul sens al cuvântului, unde vin oamenii să se plimbe și să se relaxeze.

Atunci mi-a picat fisa. Dacă nu vin clienții în centrul comercial, mergem noi la clienți! Unde? Oriunde! În fața parcului, în centru, în zonele unde sunt terasele deschise, oriunde e aglomerație. Mergem cu toate dotările necesare pentru a machia doamnele, le oferim informații prețioase despre produse, o carte de vizită, un eșantion de fond de ten sau parfum și astfel ne asigurăm creșterea numărului de clienți.

A mai rămas o singură problemă… cea mai usturătoare. Banii. De unde fac rost de bani pentru această investiție?  Economii am, desigur, în epoca asta nu poți să nu te gândești la viitor, e logic să ai ceva pus deoparte. Dar ideea mea de bază e cumpărarea unei rulote pe care să o adaptăm pentru a se preta demersului nostru. Or, o rulotă costă, indiferent cât de micuță ar fi. Apoi, mai sunt și investițiile în modernizarea și adaptarea ei la nevoie noastre. Mai sunt și produsele pe care le vom folosi, ele nu pică din cer. Pensule. Soluții pentru dezinfectat. Benzină. Asigurarea mașinii. O, Doamne!

Și tocmai când mă plângeam că nu mai e distracție la lucru… a apărut subiectul. M-am pus pe treabă și am făcut un studiu de piață, m-am interesat ce aprobări sunt necesare, ce documente, am cercetat prețurile mașinilor, le-am povestit furnizorilor ce vreau să fac și mi-au promis că voi avea parte de sprijin în demersul meu. În urma calculului făcut, am realizat că economiile mele acopereau doar o parte din suma necesară, undeva la 40-45%. Singura opțiune era un împrumut bancar. Dar cum timpul nu îmi permitea alergătura din bancă în bancă pentru a le studia ofertele, cea mai bună soluție era să apelez la un broker bancar.

Și ce broker bancar aș alege, dacă nu Alex, fostul meu coleg de clasă? Anul trecut, la întâlnirea de zece ani, chiar de aici din Sinaia, mi-a dat cartea lui de vizită și mi-a spus că sigur îmi va folosi la un moment dat și atunci e musai să apelez cu încredere. O fi fost aerul de la cota 1400, o fi fost aerul lui se prezicător, dar a avut dreptate! Alex lucrează pentru o companie de brokeraj bancar, AVBS Credit. Ei intermediază credite bancare pentru clienți de vreo 9 ani. Au contracte cu peste 25 de bănci și instituții financiare non-bancare și scopul este tocmai cel de a oferi clienților varianta cea mai bună de creditare.

Chiar Alex mi-a zis că, de 5 ani de când lucrează pentru AVBS, a mijlocit credite pentru o mulțime de firme mici și chiar pentru persoane fizice. Așa că l-am sunat și i-am propus o întâlnire. Când ne-am văzut, i-am prezentat pe larg planul meu și i-am arătat documentele și cercetările făcute.

Le-a studiat cu atenție și a decretat că am nevoie de un credit pentru investiții. I-am aruncat o privire tăioasă. Da, știu și eu că de un credit am nevoie, de-asta te-am sunat. A râs și a început să mă lămurească.

Și bine a făcut pentru că dacă mă lăsa pe mine să caut printre toate posibilitățile de creditare, aș fi ieșit la pensie și n-aș fi știut ce să aleg. Cine-ar fi crezut că sunt atâtea? Overdraft și line de credit, credit pentru capital de lucru, credit pentru investiții… și astea doar la IMM-uri. Dintre toate astea, el a ales ca soluție de creditare pentru mine, creditul pentru investiții. Era singurul care îmi putea oferi până la 70% din valoarea investiției gândite de mine și aveam la dispoziție și un timp de rambursare mai mult decât lejer. Aveam la dispoziție 7 ani să plătesc datoria.

De aici pâna la a-mi vedea visul împlinit, nu a mai fost decât puțin. Alex s-a ocupat de tot și eu nu am avut decât de semnat actele și să mă apuc de treabă cu banii primiți. Nu vreau să mă gândesc cum ar fi fost dacă m-aș fi ocupat eu singură de toate astea.

În cel mai scurt timp, mă plimbam țanțoșă cu beauty van-ul meu colorat. Clientele se adunau pe zi ce trece și am constatat cu bucurie că din 10 doamne machiate în beauty van, vreo 8 veneau apoi la magazin pentru a-și cumpăra produsele pe care le foloseam în realizarea machiajului. Furnizorii s-au ținut de cuvânt și mi-au acordat reduceri la produsele cumpărate special pentru proiectul Beauty Van.

AVBS-CREDIT1

„Visează… obține cu AVBS”

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017.

*sursă foto make-up: Pinterest

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s