Share your box. Spin the food!

Microbuzul m-a lăsat, ca de obicei, la Piața Sudului. Mă așteaptă vreo douăzeci de minute de mers cu metroul, de schimbat de pe magistrala doi pe magistrala 1, sper doar să mă descurc și să ajung la radio la ora pe care am stabilit-o cu prietenii mei. Sunt încântată peste măsură, vor fi acolo toți cei cu care nu m-am mai întâlnit de un an.

Pe măsură ce mă apropii, văd din ce în ce mai clar micul și veselul grup de persoane adunate în fața clădirii unde își are sediul radioul nostru preferat, radio care azi împlinește 9 ani. Le-am pregătit un tort enorm, șampanie și chiar un imn fan-made. Pe surse, au aflat deja că vom fi acolo, dar tot au țopăit când ne-au văzut adunați în studio. A urmat vreo oră de îmbrățișări, pupici împărțiți în stânga și în dreapta și fotografii cât să ne aline dorul un an de-acum încolo.

Veneam din colțuri diferite ale țării: Constanța, Cluj, Târgu-Mureș, Iași, Oradea sau Baia Mare. Eram diferiți, cu obiceiuri diferite și accente diferite, dar eram uniți de dragostea pentru același radio și, mai ales, pentru oamenii care lucrau acolo. „Lucrau” e cumva aiurea spus. Oamenii se distrau și le ieșea prin toți porii dragostea pentru jobul lor. Și când iubești ceea ce faci, cumva nu ţi se mai pare ca muncești.

Am ieșit cu toții pe terasa imensă. La o cafea, un pahar cu suc și multe povești. Eram deja de două ore acolo și fomica își spunea cuvântul, mai ales că, după cum am mai spus, mulți veneau de la drum lung.

Ana la recepție a propus să comandăm ceva de mâncare acolo. Alina de la meteo i-a ținut isonul. Noi am aprobat încântați. Au hotărât ele două, mari amatoare de bucătării exotice, să comandăm mâncare chinezească. Cunoșteau un anume restaurant care tocmai ce lansase un program fain pentru gurmanzi. Share your box se numește și dacă efectuai comanda prin noua aplicație Wu Xing, primeai 15% reducere. După atâta drum și atâta foame, ne-am învoit numaidecât. Urma partea grea. Ce comandăm? Aplicația arată atât de bine și meniul e frumos structurat (unde mai pui că salivam numai când vedeam fotografiile cu preparatele?) încât parcă vrei să le-ncerci pe toate.

Wu-xing-App

Statornică din fire, am decis că nu e momentul să experimentez și am ales o porție de vită pe plită încinsă. Nici iute să-mi ia foc gura, nici fără condimente. Doar să piște ușor limba. Băieții, Alex și Răzvan, mai temerari cum sunt, au vrut musai să încerce un preparat foarte iute, Puiul Tushin. Abia aștept să-i văd alergând după apă. Miruna e la dietă din nou, așa că a ciripit după o salată chinezească clasică. Radu, zis și Papă Tot, a vrut și supă cu noodles și furnici în copac (care nu-s chiar furnici, numele vine de la aspectul spaghetelor de care se lipesc bucățelele mici de carne), o salată și-un profiterol. Câțiva, mai trăsniți, au ales bețișoarele pentru a mânca. Eu sunt atât de neîndemânatică încât scap și lingura, așa că am mers pe varianta sigură: tacâmuri clasice.

Cât am mai pălăvrăgit în jurul mesei de pe terasă, a trecut timpul și ne-am pomenit cu mâncarea. Ne sclipeau ochii de poftă și de foame. A durat puțin până ne-am uitat prin cutii, să vedem care cutie revine fiecăruia. Suficient timp a trecut, cât să ne fie poftă de ce a comandat „vecinul” de la masă.

Miruna mesteca salata cu ochii la profiterolul lui Radu, Alex trăgea cu ochiul la salata Mirunei, eu aș fi gustat și ceva mai iute din cutia lui Răzvan… Radu, în schimb, era asigurat. Avea de toate în față. Atunci i-a venit ideea.

„Dacă tot salivați la cutia celorlalți, de ce nu împărțim cu toții?”

Hm, nu sunt atât de sigură. Nu sunt obișnuită să împart mâncarea. Dar puiul ăla arată într-un mare fel! De jenă mai mult, să nu îi supăr sau să mă creadă vreo zgârcită, am acceptat propunerea. Astfel, cutiile noastre au ajuns în mijlocul mesei și au trecut apoi din mână în mână pentru ca fiecare să guste ce pofteşte.

Băieții au început să nu mai regrete că nu și-au luat și garnitură, că au temperat puiul iute cu puțină salată de la Miruna. Miruna a gustat câteva bucățele din cutia mea cu cărniță de vită și eu am atacat furnicile lui Radu. Și o lingură de profiterol, că deh… de ce nu?

Ana și Alina erau fericite că recomandarea lor a avut un efect… intens, sățios și amuzant! Pe lângă faptul că ne-am umplut burțile cu un mix nebunesc de tăiței, furnici, vită, pui și alte ciudățenii pe care și le-a comandat fiecare, am avut parte și de o porție extra large de râs. Ne-am amuzat când am gustat pe rând din puiul Tushin și fiecare încerca să pară mai „bărbat” și să reziste cât mai mult fără să urle și să lăcrimeze de picant ce e, ne-am tăvălit pe jos când ne-am chinuit să luăm tăițeii cu bețișoarele și am ajuns toți la linguri și furculițe și am izbucnit în râs când am împărțit profiterolul lui Radu iar el a fost singurul care nu a apucat nici măcar să guste.

Era o după amiază caldă de toamnă. Ultimele raze ale zilei coborau ușor mângâindu-ne chipurile încântate. Cu burțile pline și inimile la fel, discutam însuflețiți și aproape că plănuiam întâlnirea de anul viitor. Ce poate fi mai plăcut decât un loc frumos, oameni dragi și satisfacția unei mese pe cinste?

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017.

31 de gânduri despre “Share your box. Spin the food!

  1. asta e si farmecul la mancarea de tipul asta: orice ai comanda ti se pare mai bun ce are celalalt. sau la fel de bun :). imi place cum ai construit tipologiile mesenilor, fiecare dupa tipicul lui. fug de aici ca acum sun la chinezesc sa mi trimita ceva de mancare :)))

  2. Eu cand am vazut „Share your box” si ceea ce mi se pareau mie noodle-si, am zis clar si raspicat – nu-i de mine, eu nu share-uiesc noodles-ii in vecii vecilor! Apoi am citit articolul.. :))
    Ce sa zic, plain noodles aleg mereu, e una din mamcarurile mele favorite. Neaparat de la fast food chinezesc, se simte diferenta. Mai nou imi plac vermicelli(taitei din orez), aceeasi reteta.❤

Lasă un răspuns

