Garajul cu cărți

Viața la bloc poate fi funny și simplă, mai mult pentru că trăiești fără să îți faci probleme pentru lucrările de întreținere a fațadei, pentru acoperiș când e furtună și alte mizilicuri de-astea. E mai puțin funny să te trezească vecina de deasupra când scutură mocheta în geamul tău sau când vecinul de lângă tine mai găurește un perete la unșpe noaptea. Și cu bairamurile de o zi și-o noapte mă împac cam greu, dar ce să facem? Ne adaptăm!

Sau poate renunțăm la viața asta „perete-n perete” și ne mutăm la casă, unde avem mult mai multe beneficii.

Când le-am propus alor mei să ne vindem fiecare cutiuțele de beton și să ne apucăm de o casă zdravănă pe pământ, mai la marginea orașului, m-a surprins faptul că și ei se gândiseră la această posibilitate.

Așa o putem proiecta fix după necesitățile noastre, să aibă fiecare colțișorul lui de bucurie. Ba o să-i fac și lui Gică o mini viluță de or să-l invidieze toți câinii din cartier.

Când am revendicat pentru uzul propriu viitorul garaj, mama s-a uitat dubios la mine. „Ce garaj vrei tu, mă, fată dragă, dacă mașină ioc?”. Am păstrat pentru mine ce anume vreau să fac cu garajul, așa că i-am amăgit că poate-mi cumpăr în curând și mașină. Și poate chiar îmi cumpăr. Dar vor afla ei la momentul potrivit ce menire va avea „garajul” în primă fază.

Pentru mine, valoarea unei case e dată de fericirea celor ce locuiesc în ea. Fie om, fie animăluț de companie, fie orătăniile din ogradă. Fiecare trebuie să aibă colțișorul său de liniște, unde să-și vadă de trebușoarele proprii. Totul trebuie să fie în deplină armonie.

De casa propriu-zisă refuz să îmi fac vreo problemă, las asta pe mâna specialiștilor. Pentru că au trecut de mult timp vremurile când bunicii noștri proiectau şi construiau casele după cum le tuna, cu mâinile proprii și câțiva meșteri mai pricepuți, bineînțeles că noi vom contacta o firmă de specialiști pentru a avea cel mai bun proiect de casă, proiect  cu care vom fi siguri că vom obține autorizația de construire.

5-doua-locuinte-cuplate-modern-0722494447

Dar, pentru că și ce e pe lângă casă contează extraordinar de mult, vreau să dau viață și spațiului din jurul său.
Pentru Gică, ciobănescul german, bătrânul meu prieten, visez o cușcă din aia cu acoperiș roșu, cum își construia Spike din Tom și Jerry. Și cu pernuţe în interior!

Pentru Pitu, nimfa grațioasă și mai ales pretențioasă, voi amenaja o volieră spaţioasă în curte, pentru a compensa anii în care a fost nevoită să își facă de lucru într-o colivie de jumătate de metru. Verile vor fi de vis, cu băi de de soare atât de necesare pentru sănătatea păsărelelor.

În curtea din spatele casei vreau să amenajez o cușcă mare pentru doi iepuri pitici. De ani de zile vreau iepuri și spațiul într-un apartament era și așa destul de mic pentru două persoane și un papagal, darămite să mai fi fost și doi iepurași!

Ajungem imediat și la garajul meu! Dar mai întâi mă ocup de ai mei.

Mama își dorește mobilier de grădină de când o știu. Ce mod mai plăcut de a începe ziua există, decât cu o cafea aburindă în față, într-o dimineață blândă, cu parfumul intens al florilor din grădină si razele dulci ale soarelui?

Pe tata, mai romantic din fire, parcă îl și văd legănându-se leneş în duminicile calde într-un balansoar, rezolvând integrame cu o mâna și cu cealaltă aruncându-i pe furiș bucățele de mâncare lui Gică.

Pe mine m-am lăsat intenționat la urmă, pentru că proiectul meu e amplu și necesită muncă de convingere cu ai mei, dar și un plan de bătaie bine pus la punct. Va fi un proiect de suflet, cu suflet, cu viață! Cu mai multe vieți, dacă mă gândesc mai bine.

Garajul… garajul va fi mai mult decât un garaj. Va fi o surpriză pentru părinții mei. Va fi locul meu de liniște. Cuibul meu.

Când eram mică, tata avea un Trabant cu care ne plimba peste tot. Vremurile s-au schimbat, mașina s-a defectat și reparațiile erau mult prea costisitoare. Așa că mașinuța a fost abandonată în grădina bunicilor, sub o prelată. Acolo e și în ziua de azi, mult prea valoroasă sentimental pentru a fi dată.

Ce vreau eu să fac? Păi e simplu! Să o readuc la viață e greu spre imposibil, dar pot să o recondiționez, să îi redau strălucirea de demult, de pe vremea când era de un albastru perlat superb și ne plimba de colo colo! Apoi să îi găsesc un locșor în garajul meu cel nou și călduț! Va fi piesa centrală din cuibul meu.

Credeați că am terminat? He he! Abia încep!

Trabantul va fi punctul de atracție din garaj, dar mai am ceva în plan. Garajul va avea ferestre ample, prin care lumina să intre nestingherită. Pe toți pereții, dulapuri cu cărți. Așezate frumos, pe categorii. Voi așeza acolo toate cărțile pe care le am, pe care le-am cumpărat numai eu știu cu câte eforturi, cărți ce sunt prea multe pentru a încăpea în casă. Un fotoliu moale si o lampă vor completa perfect interiorul. Voi face din garajul nostru o oază de liniște pentru sufletul meu. Îl voi face locul meu special, unde să mă retrag când realitatea e prea mult pentru mine. Degeaba se spune că cel ce citește trăiește mai multe vieți?

„Garajul” va lua naștere pentru că așa sunt eu, iubesc să îi am pe cei dragi aproape, însă simt nevoia de a mă retrage uneori într-un loc numai al meu. Să „parchez”. Să „trag pe dreapta”. Lângă Trabant.

Va fi o casă valoroasă pentru noi. Va fi o casă plină de fericire, de râsete. Dar sunt sigură că va fi o casă valoroasă și din alte puncte de vedere și pentru asta ne va ajuta un evaluator ANEVAR.

Acum, casa mea e doar în vis. Dar în curând va fi o realitate frumoasă. O realitate poate fi și pentru voi, trebuie doar să apelați la ajutoare de încredere! Tot ce trebuie să facem e să apelăm la AIA Proiect. Ei ne pun la dispoziție o mulțime de proiecte case pentru toate gusturile și ne ascultă cu atenție dorințele, pentru a personaliza, la nevoie, un proiect.

sigla-2016-768x392

 

Articol scris pentru SuperBlog 2017.

Lasă un răspuns

