Scrisoare

Dragă mamă,

Cum anul ăsta nu puteți să ajungeți acasă până de Sărbători și pe aici e cam aiurea fără voi, vreau să îți spun că am făcut o nebunie. Nu te speria, nu e o nebunie gravă, e ceva frumos, un lucru pe care îmi doresc de mică să-l fac.

Îți aduci aminte când mergeam la cafea la doamna Geta când eram o moțată? Ea era singura de pe scară cu ditamai biblioteca, başca avea cablu și televizor color. Îți amintești cum ne povestea filmele americane? Sau cărțile despre viață luxoasă a celor din cartierele newyorkeze. O ascultam vrăjită și, în secret, visam să ajung și eu când mă fac mare… în New York. Atunci, pentru mine, toată America însemna New York-ul, cine reușea să ajungă acolo era un fel de erou. Visam noaptea cum mă plimb pe străzile umbrite de clădirile ce ajungeau până la cer. Când am crescut, mi-am zis că nu voi merge nicicând acolo, e prea lung și prea scump drumul. În plus, să fiu departe de casa mea m-ar fi omorât încet.

Acum, casa mea e doar a mea fără voi aici. Casa mea se însuflețește doar o dată pe an, în rest e cuibul unei tocilare plictisite.

Mamă, plec în America!

Vara e atât de cald în orașul ăsta, atât de mult praf și atât de multă plictiseală! Toți sunt plecați în concediu, la muncă, la țară, numai eu sunt tot timpul aici, fără voința necesară pentru a face ceva. Dacă nu aș fi făcut pasul ăsta, cred că aș fi prins rădăcini.

Am 20 de ani, vreau să zbor, să aflu, să gust, să ascult și să văd. Vreau să cunosc, vreau să muncesc, vreau să ies din monotonia asta care mi-a mâncat sufletul.

Diana zice că-s nebună, cum să plec atât de departe de una singură?

Dar nu sunt singură, vă am pe voi în suflet și acolo unde voi ajunge, vor fi o mulțime de alți studenți din toată lumea.

Nu plec de capul meu, stai liniștită, plec cât de poate de legal.

Stii agenția cu care am mers împreună în concediu anul trecut, nu? CND Vacanțe Speciale nu se ocupă doar de vacanțe, ci și de programul Work and Travel, special pentru studenți.

Work_and_Travel_Vacante_Speciale_05-768x482

Nu te-ngrijora, nu voi întâmpina niciun fel de probleme, cei de la agenție mă vor ajuta cu găsirea jobului, cu obținerea vizei și cu achiziționarea biletului de avion. Eu doar le prezint câteva documente, plătesc și restul se rezolvă.

Nu voi ajunge în New York, dar parcul de distracții unde voi lucra e suficient de aproape de el cât să îl vizitez.

Vreau să-i bat la pas străzile, să văd reclamele luminoase și să mă simt ca-ntr-un serial. Mereu am avut mania asta de a vedea cu ochii mei locurile pe care le-am vazut la televizor.

Desigur, abia aștept să-mi cunosc și colegii, dar reținută cum mă știi… sigur vor crede că sunt o ciudată. Dar cine știe? Parcă văd că voi lega prietenii pe viață cu cine știe cine, de prin Filipine sau mai știu eu de unde.

Știi ce îmi doresc mult? Să-mi deschid un blog. Cum ar fi să încep în forță cu articole direct din patria mamă a mărcilor de succes Maybelline, Nyx sau Estée Lauder? Aș putea profita de luna pe care o voi avea la dispoziție să călătoresc și să le cunosc mai pe larg istoria. Așa aș putea spune că banii pe care i-am cheltuit până acum pe cosmetice se vor întoarce cumva în chip de cunoștințe, de informații, de… curiozități satisfăcute.

Cum sunt muzeele pentru unii, așa-i mall-ul pentru mine. Punct de atracție turistică. Se pune drept research pentru blog, domne! O comparație între magazinele de acolo și magazinele din România ar fi binevenită, nu? Ca nivel de aprovizionare, gamele existente acolo care la noi lipsesc cu desăvârșire… ar fi o idee bună.

Bine, nu zic că nu aș vrea să văd și Muzeul Metropolitan de Artă, să merg cu feribotul la Statuia Libertății, să mănânc gogoși în Central Park și să văd Ground Zero. E o imagine care mă bântuie din copilărie, vreau să văd cu ochii mei locul ăla.

Vreau să văd Flatiron Building, am citit în atâtea cărți despre ea, vreau să mă plimb prin Times Square, vreau să îmi tatuez pe retină imaginea americană a luminii, a aglomerației și a vieții agitate. Vreau toate astea!

Și, bineînțeles, vreau shopping! Mult shopping! A se citi „material pentru blog”. Cum să am un blog de frumusețe dacă nu cumpăr cosmetice și haine? Cum să mă întorc din State, o destinație specială, fără bombe de baie Lush, lumânări parfumate Bath & Body Works și alte nebunii pe care nu le găsim la noi?

Vezi, mamă, poate îți aduc și un ginere de pe acolo. Work and travel with a pinch of love, vorba aia!

Vreau să văd dacă pâinea lor e atât de dulce pe cât se spune și dacă mâncarea e așa proastă. N-aș prea crede. Vreau să mă bucur de tot ce mă va înconjura, pentru că e o experiență inedită.

Cu Work and Travel Vacanțe Speciale, sunt sigură că voi avea o vară de poveste!

Te pup și zi-i, te rog, Catrinei să pună mâna să mănânce, că au rămas doar ochelarii de ea.

P.S. De ziua mea… dai și matale de un rujuleț?

 

Articol scris pentru SuperBlog 2017.

 

2 gânduri despre “Scrisoare

Lasă un răspuns

