O vânzare premiată

„Haida, scapă-mă de datorie!”, i-am spus. „Fac cinste azi cu toate cele nouă beri și dacă nu poți să le bei, și n-o să poți, le iei acasă. Să mai zici tu că fug de datorii!”

„Renunți tu la un rujuleț ca să îmi dai mie nouă beri? Cum de? Ai căzut în cap, ai visat prostii, ce-ai?”, mi-a răspuns.

„Meh, am primit bonus la muncă, am făcut o trebușoară bună și am primit niște laude și niște bani.”

„Oau, și pe lângă cele nouă beri ce plănuiești să cumperi pe cei… cât? 50 de lei? O casă, o mașină, o vilă cu piscină?”

„Ești nașpa. N-au fost 50 de lei și mă gândeam oricum la un ruj MAC. Hai nu mă bruia că sunt tare veselă azi. Zi, ieși la bere sau nu?”

„Cuvântul bere activează automat ieșeala, voiam doar să te enervez.”

„Deci? Ce dudă ai mai facut de ai primit bonusul?”

„Băi, culmea e că nu am făcut nimic special. Am făcut ce fac de obicei, am îndrumat clienții. Știi sâmbăta aia când a plouat toată ziua de nu era nici țipenie de om pe stradă, nu? Când ți-am zis că mă plictisesc atât de tare că îmi vine să rod cablurile. E, fix atunci, fix când voiam să-mi iau pauza de masă, zbang, s-a deschis ușa. Ridic ochii, un tip la vreo 35 de ani, chiar drăguț aș zice, dacă nu ar fi fost ciufulit de vânt, se uita nedumerit în toate direcțiile. Am lăsat deoparte pachețelul și l-am întâmpinat cum se cuvine, mă gândeam că dacă a ieșit pe vremea aia pe care nu aș da nici un câine agresiv afară, o avea omul o nevoie urgentă, i s-o fi defectat televizorul și nu mai vede El Clasico. Apropo de asta, vezi că la zece trebuie să fiu acasă, ăștia la bar nu dau meciul. În fine, nici pomeneală, nu voia omul televizor.”

„Nu?”

„Nu.”

„Dar?”

2_B1EvtqWm_HyW1Iplfl„Voia boxe, mă. Pe vremea aia, când oamenii nu știu cum să se mai adăpostească, el voia să vadă niște boxe. Și nu orice fel de boxe, niște boxe frumoase, mi-a zis. Am rămas mască. Am zâmbit încurcată și l-am întrebat ce ar mai dori în afară de frumusețe. Am răsuflat ușurată când mi-a spus că glumea și că de fapt vrea boxe de calitate, cu sunet clar și zdravăn. Gluma-i glumă, dar eu l-am condus printre rafturi și i-am arătat niște boxe frumoase. Dacă nu-i plac boxele Edifier, m-am gândit… altceva, nu știu, zău. I le-am prezentat frumos, începând cu aspectul. Eleganța nu era de trecut cu vederea. Am observat bucuroasă cum i s-a schimbat expresia feței când le-a văzut. Câștigam teren, așa că mi-am zis să continui. L-am întrebat ce planuri are cu boxele, cum își dorește să le folosească. A arborat o mutră nedumerită și a spus sincer… că vrea să asculte muzică. Mi-am dat seama că formularea mea lăsa loc de interpretări, așa că am aprofundat un pic, folosindu-mă de cel mai fermecător zâmbet al meu. Ăsta, așa. Nu-i drăguț?”

„Cel mai drăguț. Hai zi mai departe că m-ai zăpăcit de tot.”

BF2B2842_ryQXDcbm_B1CNvaxzl„Așa. Mi-a spus omul că ar dori să nu se încurce de tot felul de fire prin casă și ar dori să poată să conecteze boxele la diverse device-uri fără să fie nevoie să conecteze prea multe cabluri. Eram în locul perfect, pentru că boxele pe care i le arătasem deja se puteau conecta foarte ușor la tabletă sau telefon prin bluetooth. În plus, au telecomandă, așa că nu-i nevoie să se ridice pentru a le controla.

s2000pro_2_ryqvB0gGxDar nu se oprea aici omul. Voia să se asigure că poate să conecteze boxele la orice fel de dispozitiv. I-am explicat frumos că nu trebuie să își facă probleme, pentru că pe lângă posibilitatea de a se conecta prin bluetooth, boxele mai au și alte conexiuni disponibile. Auxiliar, optic și coaxial. Nu există dispozitiv care să nu se poată conecta la ele, cu sau fără fire. Poftim tehnologie! L-am impresionat.”

„Și le-a luat?”

„E, le-a luat. Mi-a spus că sigur trebuie să aibă vreo hibă. Au un design luxos, posibilități de a conecta orice dispozitiv, dacă Doamne ferește nu sunt de calitate în ceea ce privește sunetul? La urma urmei, era dreptul lui să pună întrebări. L-am liniștit spunându-i că nu are de ce să se teamă. Sunetul e de o calitate și claritate superioară, cei 130 de watti sunt suficienți ca să organizeze și o petrecere, dacă poftește, iar datorită bass-ului de 5.5 inch cu cu diafragma din aluminiu și un set de înalte la cele mai pretențioase standarde va avea garantat parte de o experiență acustică de vis. Mi-am încheiat pledoaria zâmbitoare, simțind că am spus ce trebuia și clientul era pe punctul de a băga mâna-n buzunar.”

„Și?”

„Și ce?”

„A luat?”

„N-a luat.”

„Păi și bonusul?”

„Păi clientul a zâmbit, a promis că se gândește și va reveni când va fi hotărât.”

„Extraordinar. Și pentru asta ai luat bonusul? Pentru un client care nu a cumpărat nimic? Auzi, mai angajează la voi?”

„Stai mă, că aici e duda. Clientul era de fapt un client misterios. În urma raportului favorabil pe care l-a făcut după vizita în magazin, șeful a decis să mă premieze.”

„Ai du-te!”

„Da, mă! Da’ știi care-i faza cea mai tare?”

„M?”

„Tipu’ a venit săptămâna asta și tot le-a luat. Cică pe-alea vechi oricum le rosese iepurele. Acum zi, știu să vând, sau nu știu?”

„Nu știu ce să zic, cum ziceai că se numesc boxele alea?”

„Edifier. S2000Pro. Te aștept luni la prima oră. Acum hai acasă, că-mi începe meciul.”

 

Articol scris pentru SuperBlog 2017.

 

Un gând despre “O vânzare premiată

  1. Pingback: Proba 19. EDIFIER. Hai să facem schimb de roluri!

Lasă un răspuns

