Slalom printre clienți

Datele problemei

Părerea (aproape) generală despre vânzătoare este că sunt acele femei care toacă toată ziua frunză la câini și se uită urât la clienți. Ei bine, eu vin să demontez niște mituri.

O vânzătoare e acel om care se ocupă de clienți, se ocupă de comenzi, de primirea mărfii, de așezarea ei pe rafturi sau în vitrine, dar și de curățenia și ordinea din magazin. De asemenea, trebuie să fie prezentabilă în orice moment din timpul programului, din respect pentru client și pentru ea însăși.

De câteva ori pe an, vânzătoarea riscă să se transforme totuși într-o ciumăfaie cu părul vâlvoi și hainele mototolite. Aceste perioade se numesc „curățenie generală” și această curățenie nu se face cu una, cu două, pentru că vorbim despre situații diferite față de propriul cămin.

Eu sunt una dintre aceste vânzătoare și vreau să vă povestesc cum gestionez astfel de situații acum, că mai e atât de puțin până la perioada aglomerată a sărbătorilor de iarnă.

Pregătirea terenului

Primul pas e alegerea zilelor în care fac curățenie. De preferat ar fi zilele când nu primesc marfă, pentru a nu aglomera totul, iar astfel scap de nervi inutili.

Apoi debarasez zona, pentru a nu mă împiedica de diverse obiecte în timpul curățeniei. Un set uitat de alaltăieri, trei pungi de cadou, înțelegeți ideea.

Cel mai important, mă înarmez cu diferite poțiuni fermecate care m-ar scuti de timp în plus petrecut curățând. Când i-am spus șefei mele că urmează să mă apuc de curățenie, dar că toate sticluțele sunt goale, nu a stat pe gânduri și a venit cu un coș încărcat cu produse despre care mi-a povestit că fac curățenia mai ușoară, fiind testate deja de ea. Sunt o maniacă a curățeniei și clientele mele pot confirma asta, așa că am simțit în acel moment că a venit Moș Crăciun cu anticipație.

Planul de atac

De obicei, planul meu e o combinație de… surrounding și inside-out. Sună ciudat, știu. Fiind un magazin mare, trebuie să stabilesc dinainte de unde încep și unde termin, pentru a nu curăța un loc doar pentru a-l murdări din nou când șterg altul. Cum fac alte femei care șterg praful de jos în sus, de exemplu. Nu. Am douăzeci și unul de dulapuri mari a câte șapte rafturi fiecare. Ele vor fi primele răsfățate, pentru că sunt așezate pe pereți, de jur împrejur. Mai am și dulapuri-vitrine mici, în mijlocul încăperii, șapte la număr, care vor fi următoarele la curățat. Urmează mica bucătărie și baia. Geamurile le-am lăsat la urmă, în așteptarea unei zile cu soare.

Slalom printre clienți

Încep. Primul raft. Puf puf, un voal fin de Nufăr pentru mobilă, când, intră o clientă. Noroc că șefa știa cu ce situație avem de-a face și mi-a adus produse care curăță repede, așa că am executat rapid o mișcare de du-te vino cu prosopelul și raftul era curat, iar eu eram pregătită să întâmpin clienta cum se cuvine.

„Mmm, ce frumos miroase aici la voi!”

Mhm, e frezia!

nufar geamuri floralMarea mea problemă e cea a amprentelor de pe geamuri. Toate dulapurile au, inevitabil, amprente, pentru că omul vine la magazin, nu la muzeu. Asul meu e în coș, evident, așa că imediat ce termin cu dulapurile, continui cu vitrinele. Cu un gest de cowboy mă înarmez cu Nufăr Geamuri Floral și pulverizez de mai multe ori, apoi șterg, lăsând în urmă geamul sclipitor și o aromă demnă de o parfumerie. Oare cei de la shaormerie au produse de curățat cu aromă de mujdei? Hm! Nici bine nu mă gândesc, că pe gemulețul meu proaspăt șters apare o acadea lipicioasă și, lângă ea, o mânuță curioasă de fetiță. Cum să mă supăr pe un ghemotoc crețulin cu două felinare albastre ca cerul de mai? Nu pot, îi zâmbesc, aștept să cumpere mami ce are nevoie și pufăi din nou geamul care din două mișcări e din nou curat.

Mobila e curată, vitrinele sunt curate (până la următorul pui de client cu mânuțe umblărețe), trecem la următorul nivel.

triumf bucătărieAștept un moment când e magazinul gol, închid repede ușa și fug în spate. Știu că la un moment dat o să aud cioc-cioc în ușă, așa că trebuie să fiu multifuncțională, rapidă și eficientă. Am curățat rapid blatul din bucătărioara improvizată cu un produs fresh-mentolat, apoi Triumf m-a ajutat să spăl fuga cele câteva ceșcuțe și pahare. Am fugit în baie și am pulverizat rapid un dezinfectant pe faianță și bateria chiuvetei, apoi am turnat un flacon de lichid pentru desfundat țevile pe scurgerea chiuvetei pentru că de o vreme emana un miros dubios de apă clocită. Am lăsat totul să acționeze cât am spălat gresia din magazin.

Fuga îndărăt să clătesc faianța și să las apa să curgă în chiuvetă și între timp s-a uscat și pe jos.

Un singur lucru mai am de făcut, mi-am zis, în timp ce mă îndreptam spre ușă pentru a lăsa două cliente să intre: să spăl geamurile. Am aruncat privirea afară și… ploua deja. Am pus la loc în coș spray-ul pentru geamuri și m-am gândit la urmele pe care le lăsau clientele pe gresie… dar nu-i nimic! Când ai ca aliați niște produse care într-adevăr sunt eficiente, e chiar o plăcere să repet operațiunile din nou și din nou… de câte ori e nevoie.

nufăr triumf

Și uite așa, dragii mei, împaci și clienții pe care nu îi lași să aștepte, dar obții și o curățenie sclipitoare! Trebuie doar să ai un plan bine structurat și ajutor de nădejde din partea unor experți în curățenie… îmbuteliați.

Acum, rafturile mele aşteaptă cu nerăbdare produsele sclipitoare şi colorate, specifice Crăciunului!

 

Articol scris pentru SuperBlog 2017.

 

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s