Ce-și doresc clienții

Lucrez de 6 ani în domeniul vânzărilor. În tot acest timp am învățat ceva: clientul mulțumit atrage alți clienți. Vorbele zboară, se răspândesc și un vânzător care se respectă și care își respectă meseria are grijă să nu lase un client să plece nemulțumit din magazin. De asemenea, puterea exemplului, a mostrelor, a părerilor și a review-urilor altor persoane ar putea face minuni pentru clienți sau pentru viitorii clienți. Am învățat că dacă eu cunosc un produs și cred în el, pot să-l prezint într-o altă lumină clientelor mele.

Oamenii vor să cumpere cu încredere, să meargă la sigur dacă vreți, să nu pună la îndoială calitatea produselor și să nu își asume riscuri. Și pe bună dreptate, iar aici intervine sinceritatea. Pentru că, gândiți-vă că eu vând produse cosmetice și un produs ales la întâmplare de o clientă nu are ce rău să facă. Dar imaginați-vă cum ar fi dacă domeniul ar fi cu totul altul, nu știu, materiale de construcții să zicem.

Ce ar putea să se întâmple dacă eu aș minți o clientă că îi vine minunat un ruj? În primul rând, nu aș face asta, dar ce s-ar întâmpla? Nimic. În cele din urmă își va da singură seama de asta și ar uita rujul într-un sertar și poate încrederea sa în mine va păli. Nimic mai mult. Va cumpăra altul la un moment dat. Dar ce s-ar întâmpla dacă un comerciant sau un meșter ar spune unui client că acoperișul cutare e calitativ când de fapt nu e, dar acel comerciant poate primește un bonus din vânzarea produsului? E, v-ați prins: găuri în buget și poate și în acoperiș.

Minciuna sau exagerarea nu sunt bune în niciun caz, dar există situații când consecințele sunt mult mai grave.

Clientul vrea sinceritate.

Clientul vrea să crezi în el, să-l înțelegi, să empatizezi cu el și să îi oferi cele mai bune produse pentru necesitățile sale. Acel client care pe care îl „citești” va fi un client fericit, care te va recomanda tuturor cunoștințelor.

De aceea, chiar și eu, la cumpărături caut mereu să merg la sigur în orice domeniu, indiferent dacă vorbim despre cosmetice, haine, gadgeturi sau, de ce nu, materiale de construcții, pentru a nu risca neplăceri. În online, aleg întotdeauna magazinele care oferă clienților posibilitatea de a lăsa o părere cu referire la produsele pe care le comercializează. Cu cât sunt mai transparenți, cu atât le acord mai mult credit. Am pus dintotdeauna mare preț pe sinceritate.

Dacă aș fi știut când am renovat apartamentul că există un site care oferă ajutorul unui consultant dedicat, produse achiziționate direct de la producători, astfel prețul final fiind cu 10-15% mai mic decât în cazul cumpărării din magazine, dar și posibilitatea de a urmări recenzii video sosite de la clienții anteriori, cu siguranță nu aș mai fi avut asemenea bătăi de cap și cheltuieli inutile.

 

imagine-vindem-inceput

 

Am avut doi meșteri, fiecare recomandând alte produse, pe baza experiențelor proprii. Ajungând în hipermarket, vânzătorii au recomandat cu totul altceva. După multe ore de nervi și decizii luate și schimbate, am reușit să alegem materialele. Când ne-a fost livrată marfa, am constatat că anumite produse aveau defecte, un pachet de gresie conținea numai plăci sparte si multe alte mici chichițe care ne-au scos din minți.

Încrederea în acel magazin și în produsele pe care le comercializează a scăzut, drept urmare nu numai că nu l-am recomandat cunoscuților, dar am povestit întreaga experiență negativă tuturor.

Ar fi trebuit să procedez ca în cazul cosmeticelor. Să caut păreri avizate și experiențe ale clienților. Deci să revenim la site-ul mai sus menționat.

Nu numai că ne oferă posibilitatea de a urmări recenziile video ale clienților și posibilitatea de a lăsa la rândul nostru o recenzie video, dar primim și un bonus pentru asta: cine filmează livrarea sau își spune într-un clip video câteva păreri despre experiență, apoi distribuie clipul pe facebook primește 100 de lei.

 

ce-trebuie-sa-faci-pentru-a-castiga-100-lei-ouayhi2e8q2e789q2e

Iar clienții își doresc și reduceri, deci orice discount pe care îl pot obține e o mică victorie.

Un clip video în momentul livrării produselor, acest „unboxing” al materialelor de construcții reprezintă cea mai pură dovadă că produsele sunt de calitate pentru că surprinde stările și reacțiile clientului pe loc, nealterate. O recenzie video în momentul livrării e o garanție a sincerității.

Iar recenziile video după finalizarea construcției reprezintă o imagine cât se poate de clară a calității materialelor cumpărate.

Avem, desigur, posibilitatea de a alege. Dar când putem alege și ieftin și bun, de ce nu am face-o?

 

 

Articol scris pentru SuperBlog 2018.

 

*sursă foto: vindem-ieftin.ro

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s