Cât costă un week-end la Eforie?

Nu știu cum sunteți voi, dacă sunteți din cei care pleacă în vacanțe exotice, dacă sunteți din cei care pleacă în city break-uri, sau dacă vă place să vă montați un cort în Vamă. Dar știu cum sunt eu. Nu e vorba neapărat de bani, nu e vorba de teama de avion, pur și simplu nu suport să plec prea departe. Nu pot. Îmi e atât de urât încât mă simt rău cu o săptămână înainte de fiecare concediu și e literă de lege ca în ultima zi a fiecărui concediu să îmi fie din nou nașpa cu gândul că a doua zi sunt iar pe drum. În fine. Ideea e că, din acest motiv, dar și pentru că pur și simplu îmi place la mare la noi (și mai ales la munte, dar asta știți deja dacă mă cunoașteți măcar cât negru sub unghie), aleg să nu plec mai departe de Eforie Nord. Da, chiar și Neptun mi se pare departe și mai ales Mangalia. Când mă gândesc la ÎNCĂ o oră de mers cu trenul sau, și mai rău, cu microbuzul, pe căldură… nu, nu pot. Mi se face rău numai când mă gândesc. În fine, iar deviez.

Am „crescut” cu Eforia și îmi e dragă, tare dragă. Am ales-o de fiecare dată și aș alege-o din nou. Când merg la munte, îmi place să fac alte lucruri, o excursie, o plimbare, o vizită, un film, mai nou… dar când merg la mare, de obicei îmi vine să mă dezbrac din mers, în momentul în care ating nisipul și să aterizez leșinată pe un șezlong de pe care să mă ridic doar ca să mă bălăcesc și ca să mă ung cu FPS. Nu mă interesează plimbări, muzee, cluburi, monumente, nimic. Vreau să zac pe șezlongul ăla zile întregi, să îmi iasă toată oboseala din oase.

Anul ăsta, pentru că am anulat planurile inițiale, am zis să fac cumva să ajung totuși la mare, așa că i-am propus mamei să evadăm câteva zile ca fetele. Să spun sincer, acum, după ce ne-am întors, aveam niște emoții teribile, a fost primul concediu de care m-am ocupat singură, de la zero. Am cumpărat biletele de tren, am făcut rezervarea la vilă singură singurică și sunt mândră de mine. Anul ăsta am făcut multe chestii noi singurică și e interesant. Știu, probabil voi faceți asta de mult timp, dar eu abia de curând am început să ies din cochilie.

Mbun. Voiam de fapt să vă spun cât costă câteva zile la mare, dar uite că m-am luat cu vorba.

Transportul

În funcție de cât de devreme cumperi biletul, se schimbă și prețul. Am ales trenul care pleacă din București la 9:30 dimineața și ajunge la 11:28 în Constanța, iar două bilete au costat 102,70 lei. Pentru întors, am ales să plecăm la 13:00 din Constanța și am ajuns în București la 14:56. Prețul a fost de 94,24 lei. A fost același tren, unul mai nou, cred, foarte curat și parcă mai spațios decât vechile trenuri cu care am mai circulat spre și dinspre mare.

Pentru Eforie Nord se ia microbuzul de undeva din fața gării Constanța și biletul costă 6 lei de persoană.

Cazarea

Am ales o vilă decentă la o stradă de centrul stațiunii, dar bucuria a fost că se putea intra pe acea stradă după niște restaurante din centru, nu trebuia să mergem până la colț. Vila se numește Ambient și nu pot să spun că am fost extaziată, dar nici rău nu a fost. La urmai urmei, prețul era decent și dacă m-am trezit cu doar săptămâni înainte, nu aveam ce comenta. Aș fi vrut să mergem la Casa Ioana, însă nu mai aveau camere libere.

Camera nu era cea mai luminoasă, însă era curat și asta contează cel mai mult. Dotările, minime: șifonier, frigider, televizor.

Prețul, 370 lei pentru 3 nopți. 110 lei pentru joi-vineri, urmând ca pentru celelalte două nopți să se aplice tariful pentru week-end, adică 130 lei. A fost nevoie să trimit un avans de 70 de lei garanție. Proprietarii au fost foarte amabili, dar cea mai plăcută surpriză a fost micul peruș care „trona” pe gardul pensiunii. Probabil mi-a fost pe undeva scris în destin să mă cazez acolo, știți că sunt bolnavă după papagali. Culmea, seamănă foarte bine piciulina cu piciulina mea de acasă.

vila ambient eforie nord

Plaja

Aici depinde. Plaja pe care am stat în prima zi avea totul mai scump. Șezlongurile erau în week-end 25 de lei, berea era 6 lei paharul.

A doua și a treia zi ne-am mutat pe plaja Debarcader, unde era șezlongul 20 de lei, berea 5 lei. Nu că ar fi o diferență mare, dar mi-a plăcut mai mult acolo pentru că era și apa mai caldă, parcă, și mai liniștită. În plus, măsuțele mici de plastic din fața șezlongurilor erau gratis.

plaja debarcader eforie nord

plaja debarcader eforie nord 2

plaja debarcader eforie nord 3

Alte prețuri, frappé 9 lei, popcorn 1,5 lei sau 3 lei. Cafea, 4 lei. Altceva nu am consumat pe plajă.

Mâncarea

Mi s-au părut prețurile mai mici decât anul trecut. Mă așteptam să plătesc în jur de 100 de lei pe un prânz, însă am avut surpriza să dau și 50 de lei.

Am avut neplăcuta surpriză să văd că terasa mea favorită, Taverna Santorini, nu mai era ca anul trecut. O grămadă ospătari, două mese ocupate și NIMENI nu venea să ia comanda. Ciorbe nu aveau. S-a schimbat personalul și am observat un miserupism fantastic la puștimea asta. Mare păcat, pentru că mâncarea e delicioasă acolo, pe cuvânt de onoare! Nu sunt foarte multe locuri cu specific grecesc în Eforie și e păcat că lumea nu mai vine (în nicio seară nu am văzut aglomerație) acolo ca anul trecut. Acolo cred că am dat în jur de 40 de lei pe o porție de gujoane de pui cu tzatziki, ceapă, ardei, cartofi și pita și două beri la halbă.

În schimb, aplauze din nou pentru restaurantul El Stefanino (am fost cazată la hotel acolo anul trecut), am mâncat a treia oară (în ani diferiți) același sortiment de pizza și a fost delicioasă, delicioasă, delicioasă! Nu am suficiente cuvinte de laudă pentru acel restaurant, e singurul din Eforia aia unde te simți în altă țară. Copacii de pe terasă, măsuțele și scaunele din fier greoi, peisajul superb pe care l-am îndrăgit de fiecare dată când am mers acolo… totul e de la foarte bine în sus. Și acolo tot vreo 50 de lei am dat. O pizza a fost 32 de lei.  În plus, două pisicuțe adorabile se tot fâțâiau printre mese și cerșeau mâncare. Mi-a părut rău că nule-am dat, dar pizza era extrem de iute și în niciun caz nu am vrut să le fac vreun rău. În schimb, tipa de lângă mine nu a mâncat nici jumătate din halca de carne comandată, dar nici pisicii nu i-a dat vreun dumicat. Ciue oameni, bă! Anșea. Ospătarii foarte tineri și foarte fâșneți, exact cum știam din anii trecuți.

el stefanino eforie nord

el stefanino eforie nord 2

O altă recomandare ar fi terasa Panoramic, tot pe faleză, aproape de complexul Debarcader. Acolo am mâncat prânzul vineri și sâmbătă. Vineri am plătit în jur de 70 de lei pe două feluri 1 (supă cremă de legume și ciorbă de pește) și două feluri principale (frigărui de pui cu cartofi prăjiți și pomana porcului). A doua zi eu am mâncat aceeași supă delicioasă (trebuie să fie într-adevăr divină ca să renunț eu la ciorba mea de legume „de restaurant” care îmi place ATÂT de mult), mama a mâncat ciorbă de vită și am împărțit un fel doi pentru că eram aproape sătule și oricum voiam să ne ne îndopăm cu floricele pe plajă. Totul a costat 50 de lei. Tot ce am mâncat a fost proaspăt și dacă nu mă credeți pe cuvânt, citiți introducerea din nou. Eu sufăr by default de grețuri și dacă nu mi-a fost rău de la nimic, înseamnă că a fost extraordinar totul. La fel, ospătarul (a fost același băiat în ambele zile) a fost simpatic, atent și rapid.

panoramic eforie nord

Sâmbătă seara nu am mai mers undeva să mâncăm, ci am decis să cumpărăm de pe stradă niște scoici. Știu „taraba” aia de ani de zile, mereu miroase bine acolo și mereu e codălău. Se numește Cherhana Mister Pește și totul e gătit în fața clienților, toate preparatele sunt proaspete. Domnul care servește (un domn cu barbă, genul de rocker) e foarte simpatic și glumeț. De acolo am luat o porție de scoici la grătar (mie nu îmi era foame, așa că și-a luat doar mama. Doar v-am zis că mie în ultima seară îmi e rău oriunde aș fi) care a costat 18 lei, 19 cu pâinica. Lămâia și sosul de usturoi au fost incluse în preț. Nu m-am atins de ele deși miroseau extraordinar și încă regret chestia asta. Nu știu când voi mai avea ocazia să ajung în Eforie. Nu e ca și când nu mai are scoici nicăieri, dar na…

Am mâncat și hamsii, dar nu știu să vă spun exact cât au costat, pentru că le-a luat mama de pe faleză cât timp eu îmi făceam selfie-uri pe plajă. #pițipoancă #liberălamare

selfie ginger hair 3

selfie

selfie ginger hair 2

Cumpărături nu am prea făcut, deja am „tone” de magneți de frigider din Eforie, jucăriile nu mă interesează, gablonțurile nici atât. Am cumpărat totuși o pereche de cercei pentru la plajă pentru că nimic din ce am avut acasă nu mi s-a părut potrivit, iar cei cu care plecasem la drum erau niște cercei masivi, colorați, nu de fâțâit pe șezlong. Când am ajuns în Eforie deja mă dureau urechile de la ei, așa că nu erau o opțiune. Am mai cumpărat un covoraș pentru pus sub coliviile papagalilor care fac cocină în jurul lor și se cerea un asemenea „accesoriu”.

Am cumpărat, în schimb, două cărți din Relay-ul din Gara de Nord, la întoarcere. Dacă îmi plac, scriu despre ele.

Revenind, toată treaba asta ne-a costat puțin peste 1000 de lei. Nu știu dacă e mult sau puțin, nu știu cât ar fi costat aceste trei zile în Thassos sau Malta. Nici Barcelona sau Paris. Pentru mine e perfect așa cum a fost. Încep puțin câte puțin să îmi depășesc granițele și, cine știe, poate într-o zi o să mă scutească grețurile și să pot să ajung în Barcelona sau Nisa, ori Napoli, deși eu și Italia, cam neh.

12 gânduri despre “Cât costă un week-end la Eforie?

1. Mă bucur că ai abordat și această temă!
    Ai avut un weekend minunat la mare, și nici nu contează opiniile celorlalți atâta timp cât pentru tine a fost bine. Vacanța trebuie să fie minunată, potrivită, indiferent unde și atât!
    În altă ordine de idei, dacă ai reușit să te ocupi singură de organizarea și pregătirea vacanței, ai ieșit din ”carapace”, este semn că vei putea lua avionul pentru o destinație dorită, unde vei putea ajunge în câteva ore.
    Aștept următoarea vacanță povestită/scrisă aici!

1. Comentariile tale au mers in spam, scuze pentru raspunsul intarziat. Exact, Eforie, Tuzla, ori Maldive ori in curte sub nuc, important e sa ne simtim bine. 😍

2. Mi-a plăcut mult articolul tău!! O sa țin minte recomandările.. Și eu ma simt atașată de litoralul romanesc, deși lucrurile nu merg chiar asa cum ar trebui și exista câteva importante neajunsuri.. Dar marea tot frumoasa e… Pupici 😘😘

3. Dacă tot ați fost acolo e păcat ca ați ratat „Pescăria lui Matei”.
    Și apropo, Denumirea de Eforie vine de la faptul că acolo a fost un soi de spital. 🙂
    EFORÍE, eforii, s. f. (Învechit) Nume dat unor așezăminte (culturale, spitalicești, filantropice) și consiliilor lor de conducere; sediul acestor consilii; epitropie. Eforia spitalelor civile.

1. Am auzit de Pescaria lui Matei si poate ajung vreodata pe acolo, intr-un concediu mai lung. Acum am vrut doar sa stau la plaja, nici macar nu am mers in centru pentru mancare, am mancat la terasele de pe faleza ca sa nu ne mai deplasam. Si eu si mama aveam nevoie de odihna, e o perioada destul de aglomerata la munca si am si capul si picioarele varza. 😂 Dar da, e de tinut minte!
      Merci pentru informații! ☺️

4. E frumos in Eforie Nord, si in sud e fain. Eu anul asta ma duc in Olimp. Se cam socheaza lumea cand aude, unii ma intreaba daca mai exista Olimp. :)) Nu sunt neaparat nationalista sau ceva, dar mie imi place la noi. Plus ca e mai usor si mai ieftin de mers cu potaia. 🙂 Mi-ai facut pofta de vacanta si de mare, abia astept sa merg si eu!

1. Si mie imi place in sud, dar nu prea e plaja. 😁 In Nord mai cunosc locul si pot sa ma aventurez 😂😂
      Sunt frumoase si statiunile din Sud, eu doar Neptunul l-am vazut. Cred ca e mai liniste pe acolo, si eu as merge daca as avea masina.
      Ba as lua si papagalii daca nu ar fi fapturici asa sensibile. 💟