Tu știi cine e-Mark?

Îi vedeam șapca neagră apropiindu-se. Mergea cu o atitudine ușor gangsta, ușor girly, ușor misterioasă. Când a ajuns mai aproape, am văzut rucsacul. Ultimii pași i-a făcut cu aer de personaj din filmele cu detectivi, uitându-se discret când în stânga, când în dreapta. Mă amuza teatrul pe care îl juca. Își intrase în rol. M-am aplecat ușor spre ea și i-am șoptit la ureche.

„Ai marfa?”

„Am.”

A deschis puțin fermoarul rucsacului, cât să arunc un ochi înăuntru.

„Bun. Hai să facem treaba aia!”

„Hai!”

S-ar zice că mergeam să jefuim un bancomat, dar noi eram fete cuminți și aveam planuri mărețe, nu ne țineam de găinării. Totul a pornit de la un bilețel pe care îl primisem la birou, printat frumos și lipit pe monitor: „Tequila night tonight!”. Bănuiam că de la ea era, nu mai e nimeni atât de sărit de pe fix în toată redacția. Însă mă întrebam cum a reușit să printeze ceva pe un post-it. Am așteptat pauza de prânz, când am scos bilețelul și i l-am lipit pe frunte, apoi i-am făcut o poză.

„CUM ai făcut asta? Luminează-mă, ori ajungi pe instagram!”

„Magie albă.”

M-am strâmbat la ea.

„Dacă nu vrei tequila aia în cafea mâine, îmi spui.”

„Nu îți spun nimic, îți arăt când ne întoarcem în birou!”

O jumătate de oră mai târziu, scotea din sertar ceva ce semăna cu un mouse alb, dar mai mare.

Ce-i ăsta?”

E-mark. De la Colop.”

„Cei cu ștampilele?”

„Nu, cei cu supele la plic. Normal că cei cu ștampilele!”

 

emark

 

„Și el printează?”

„E un dispozitiv electronic de marcare, dragă, nu fi paysanne. Noi, în principiu o să îl folosim pentru ștampilare și marcarea plicurilor între departamente, cât și cele pentru clienți, dar nu numai. Am eu niște idei…”

„Adică un fel de ștampilă electronică.”

„Fix! Începi să te prinzi. Poți printa cam orice vrei, coduri de bare, coduri QR, chiar și fotografii. Dar nu cu tine, pentru că te strâmbi des și nu meriți.”

Apoi s-a lansat într-o descriere amănunțită a dispozitivului care stătea liniștit pe biroul nostru, în stația de andocare („să nu se usuce capul de imprimare!”, mi-a spus). Așa am aflat că se conectează prin Wifi la mobil, tabletă sau laptop, iar cu ajutorul unei aplicații poți crea diverse amprente care sunt transferate la dispozitiv, apoi îl glisezi pe hârtie și aia e! Desigur, mi-a povestit și că poate să facă și etichete pentru borcanele cu gemuri. E un om al extremelor colega mea… de la tequila până la gemuri… drum lung! Mi-a explicat cum stă treaba cu marginile, cum imprimă, de unde începe să imprime, câte șabloane există, ba chiar m-a pus și să îl încerc. Hm! Foarte, foarte interesant.

În timp ce o ascultam trăncănind mi-a venit o idee fabuloasă. Urma să îmi lansez blogul personal. Mi-am cumpărat domeniu, am lucrat la aspect, la temă, am schițat și câteva articole bine documentate, am făcut ședințe foto cu produsele prezentate… dar nu știam cum să dau sfară în țară și tare îmi era că noul și frumosul meu blog va îmbătrâni sub un strat gros de praf virtual. Aici era salvarea mea. Cu acordul șefului nostru, în următoarea aventură urma să îl luăm și pe noul și micul nostru prieten.

Așa că, iată-ne! Ajunse la October Beauty Fest, puse pe treabă. Planul era următorul: luam câteva interviuri pentru revistă, ne făceam treaba, dar nu ne mulțumeam cu atât.

În acel moment, vedeam totul clar. Urma să mergem la standurile brandurilor și, cât de discret puteam, imprimam un mesaj pe ce apucam. Pe șervețele, pe pliante, pe orice hârtie disponibilă. Noroc că eram două, puteam distrage ușor atenția.

Într-o jumătate de oră, o mulțime de standuri aveau pe o hârtie sau alta mesajul  „Tu știi cine e Miss Ginger?”, sub care, cu alte caractere, scria „Află luni, 04.11, pe missginger.ro!”. Și aș putea să jur că am auzit de câteva ori cuvântul „ginger”. Dacă jumătate dintre reprezentanții brandurilor care mi-au văzut mesajul ar intra pe site în ziua lansării, e bine. Dacă le place contentul blogului, e și mai bine! Dacă jumătate dintre ei ar vrea să colaborăm, e perfect!

Ne-am distrat, ea cerea informații despre servicii și produse, își nota ideile în carnețel, iar eu profitam și lăsam mesaje pe câte un pliant, arborând cel mai inocent zâmbet de care eram capabilă.

Bineînțeles, mai ușor era să lăsăm cărți de vizită, dar ar fi fost so old school! În era asta trebuie să vii mereu cu ceva nou, altfel nu te observă nimeni. Nu te bagă nimeni în seamă. Nu te ține minte nimeni. Un mesaj venit parcă de nicăieri, ca și cum ar fi fost imprimat de un aparat invizibil… e plin de mister! Mai ales când apare pe propriile tale materiale. 

Iar dacă voi ajunge vreodată celebră și mă va întreba cineva cum am reușit, aș răspunde „La început, m-a ajutat Mark. e-mark!”.

 

emark2

 

 

A decurs totul foarte ușor. Am luat și notițe pentru articolul ce trebuia scris la serviciu și am făcut și puțină promovare. Dacă va avea succes, rămâne de văzut.

„Auch, tip simpatic la stângaaaaa!”

„Unde?”

„STÂN-GA!”

„Opa! Stai așa!”

A dispărut vreo două minute.

Gata!”

„Ce gata?”

„I-am făcut cunoștință cu e-mark. I-am prezentat dispozitivul, m-am dat drept promoteriță. Până l-am întrebat dacă e curios să vadă cum funcționează. L-am lăsat să imprime ceva.”

„Și?”

„Și a imprimat numărul tău de telefon și contul de instagram. Atunci l-am luat pe domnuț e-mark și m-am făcut nevăzută!”

„CUM Dumnezeu a făcut asta?”

„Tu credeai că te las eu singură și plângăcioasă? Aveam mesajul pregătit deja. Mă anunți și pe mine dacă te sună. Facem apoi un articol pentru site și povestim cum a unit e-mark destine.”

„Ești nebună, hai la serviciu. Avem suficient material. E-mark, hai, puiule, că te-am zăpăcit azi”, i-am spus și i-am luat aparatul din mână.

„Lasă-l, că duce. Rezistă vreo 4-5 ore. Hai, poate mai găsim mușterii și pe drum și îi lăsăm și pe ei să se întrebe cine e Miss Ginger.”

 

Articol scris pentru SuperBlog 2019.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.