Grija și farmecul ei

Va veni o zi când mă voi trezi, îmi voi aplica serumurile, cremele, produsele de machiaj preferate și voi pleca la serviciu fără mască și mănuși. Mă voi opri pe drum să mângâi o pisică, aia bej și grasă care mă așteaptă mereu pe gard. Poate voi accepta și acea invitație la cafea pusă pe „hold” luni întregi. În ziua când va reveni totul la normal, voi putea strânge mâna cuiva, voi putea pune fără griji la ureche telefonul unui șoț ca s-o aud pe nevastă-sa cum îmi spune numele cremei de care are nevoie și cât de aiurit e bărbată-su.

În ziua când va reveni totul la normal, voi putea să ajut o începătoare să își aplice corect anticearcănul sau fondul de ten. Cu grijă, dar fără griji.

O să fie bine.

Atunci îmi voi aminti cine a avut grijă de noi toți în momentele mai puțin bune. În momentele de panică, cele când teama și grija nu mă lăsau să adorm până la 3 dimineața. Îmi voi aminti cine a răspândit speranță în loc de frică și cine a căutat soluții în loc de scuze. Și datorită lor ziua aia va veni mai curând, iar eu îi voi prețui mai mult.

Ce mă emoționează cel mai mult în perioadele mai grele e solidaritatea de care dau dovadă oamenii. Și companiile tot din oameni sunt formate, nu? Și cât de liniștitor e sentimentul că cineva face ceva pentru noi!

E liniștitor să vezi companii care încă au valori și nu încearcă să profite, ci să ajute. E liniștitor să știi că oamenii încă au o misiune de la care nu se abat nici în vremuri de liniște, nici când apele sunt atât de tulburi încât nu știi când vei ieși la mal.

În perioada când oamenii au nevoie de speranță mai presus de orice, „ne înălțăm doar ridicându-i pe alții”*. Cum putem. Până și un zâmbet din spatele măștii poate fi o încurajare. Gesturi mici, dar multiplicate, pot ajuta mai mult decât ne-am fi imaginat vreodată.

adventure

 

Niciodată nu am mai văzut oameni din atât de multe domenii punând umărul pentru un scop comun. Niciodată nu am mai fost atât de înduioșată de gesturile lor. Farmec, de exemplu! Cel mai mare producător român de cosmetice a început producția a două produse igienizante pe bază de alcool care deja sunt livrate către instituții și companii. O firmă care se respectă, dar care își respectă și clienții și pune preț pe siguranța lor, se pliază pe nevoile actuale. O firmă care se respectă pune preț pe implicarea în comunitate și găsește soluții rapid.

 

produse igienizante noi farmec

 

Și nu e numai atât. Există și o metodă de a promova respectul față de mediu, adică acel proiect pilot pentru reciclarea ambalajelor. E o idee atât de bună (și avantajoasă pentru noi, consumatorii), încât cred că proiectul ar trebui extins la nivelul întregii țări. Orice client  poate fi motivat să recicleze dacă primește un mic bonus, în cazul de față un produs pe baza unui cartonaș primit în momentul în care aduce patru recipiente goale ale unor produse într-unul din patru magazine de brand din Cluj-Napoca. Poate vor fi motivați chiar și cei care în mod obișnuit nu se implică în acțiuni pentru protecția mediului. Va stopa asta poluarea? Probabil că nu, dar e un pas, acel prim pas care poate deschide drumuri. E un îndemn. O încurajare, un semnal: „Noi ne implicăm, haideți și voi!”.

 

farmec campanie reciclare

 

Frumusețea nu e numai fizică. Frumusețea sufletului, a gesturilor și a grijii pe care o arătăm din ce în ce mai mult e şi ea importantă, poate chiar mai importantă. Rujul cel mai nou nu se vede când ies afară purtând o mască și nu ajută pe nimeni în afară de mine și starea mea de spirit, dar mâinile mele curățate bine cu un săpun antibacterian Gerovital mă protejează atât pe mine, cât și alte persoane. În perioade tulburi trebuie să ne concentrăm cu toții, de la consumator la producător, pe ce e vital. Să avem grijă de noi pentru a putea avea grijă de alții.

 

sapun antibacterial gerovital

 

„…e ca şi când departe, în larg, obosită, descurajată, la gândul distanţei care mă desparte de ţărm, as zări, deodată, în apropiere, o barcă… poate n-aş uza de ea, dar simpla ei prezenţă mi-ar da putere.”, spunea Diana Slavu în Pânza de păianjen. Cred că sentimentul de care avem nevoie acum e cel de siguranță. Siguranța că nu suntem singuri. Că se gândește cineva la noi. Că sunt experți care se implică activ pentru a ne ajuta, care dezvoltă produse care ne pot scoate din impas într-o lume în care un gel oarecare pentru igienizarea mâinilor nu numai că nu se găsește, dar și când dai de el, îl cumperi la un preț de cinci ori mai mare. În astfel de momente trebuie să ne întoarcem atenția către mărcile care nu ne-au dezamăgit și să avem încredere că va fi bine. Avem și noi experți care pot fabrica astfel de produse! Trebuie să fie bine. Nu suntem singuri. Suntem toți în asta. Dacă avem încredere unii în alții, grijă și un strop de compasiune… va fi bine. Sigur!

farmec experti

 

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020.

Sursă foto: farmec.ro, pixabay.com.

*Robert G. Ingersoll


Un gând despre “Grija și farmecul ei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.